طالبان اعلام کرد قصد دارد داعش را در افغانستان از بین ببرد


طالبان اعلام کرد قصد دارد داعش را در افغانستان از بین ببرد

جنبش طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) در حال انجام اقداماتی برای از بین بردن کامل اعضای گروه تروریستی داعش (ممنوع در روسیه) در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را ذبیح الله مجاهد معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات دولت موقت افغانستان روز جمعه اعلام کرد

به گفته وی تعداد اعضای داعش در افغانستان ناچیز است زیرا طی سالهای گذشته در کاهش حضور آنها در مناطقی مانند جلال آباد و کابل توفیق حاصل شده است. سخنگوی طالبان اطمینان داد که در کشور وی به طور فعال برنامه های عملیاتی و اطلاعاتی علیه داعش اجرا شده و در نتیجه آنها اعضای این گروه تروریستی دستگیر و به دادگاه سپرده می شوند.

طالبان اوایل اوت حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، 15 اوت وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ 20 ساله در این کشور به پایان رسیده است. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اعلام تمایل خود به "جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. 6 سپتامبر طالبان اعلام کردند که پنجشیر، آخرین استان از 34 استان افغانستان ، تحت کنترل آنها قرار گرفته است. روز بعد ، ترکیب دولت موقت افغانستان اعلام شد. ریاست آن بر عهده محمد حسن آخوند است که در زمان حکومت اول طالبان (1996 تا 2001) وزیر خارجه بود و تحت تحریم های سازمان ملل متحد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق