کالبدشکافی آیفون 13 اسرار درون این گوشی را فاش کرد


کالبدشکافی آیفون 13 اسرار درون این گوشی را فاش کرد

گجت نیوز به تازگی اپل فروش iPhone 13 را آغاز کرد. یکی از کاربران با دسترسی به این گوشی، اقدام به کالبدشکافی آیفون 13 کرده و قطعات داخلی آن را به نمایش گذاشته است. این تصاویر، کالبدشکافی آیفون 13 (یا شاید مدل مینی) را نشان می‌دهند. ویدیوی کامل آن منتشر نشده است؛ اما از همین تصاویر هم... نوشته کالبدشکافی آیفون 13 اسرار درون این گوشی را فاش کرد...

به تازگی اپل فروش iPhone 13 را آغاز کرد. یکی از کاربران با دسترسی به این گوشی، اقدام به کالبدشکافی آیفون ۱۳ کرده و قطعات داخلی آن را به نمایش گذاشته است.

این تصاویر، کالبدشکافی آیفون ۱۳ (یا شاید مدل مینی) را نشان می‌دهند. ویدیوی کامل آن منتشر نشده است؛ اما از همین تصاویر هم می‌توان دریافت در دل گوشی جدید اپل چه می‌گذرد.

#gallery-1#gallery-1 .gallery-item#gallery-1 img#gallery-1 .gallery-caption

یکی از مواردی که به چشم می‌آید، کوچک‌تر شدن Taptic Engine (در گوشه پایین سمت چپ) است؛ چیزی که باعث خالی شدن فضای زیادی برای گنجاندن باتری ۳۲۴۰ میلی آمپر ساعتی می‌شود. ظاهرا آیفون ۱۳ از لحاظ دوام باتری، بهتر از آیفون ۱۲ است و به طور میانگین، ۲.۵ ساعت بیشتر شارژدهی دارد.

قطعات داخلی دوربین جلو هم کمی دچار تغییر شده‌اند؛ چرا که ناچ حدود ۲۰ درصد کوچک‌تر از قبل شده است. دوربین سلفی به سمت چپ سیستم TrueDepth انتقال یافته که از فیس آیدی و حالت پرتره پشتیبانی می‌کند.

از طرفی، پروژکتور نقطه‌ای TrueDepth (با قابلیت انداختن ۳۰ هزار نقطه روی صورت برای چهره‌یابی دقیق) و سنسور مادون قرمز به سمت راست انتقال یافته‌اند. اسپیکر مکالمه هم جدا شده و در نزدیکی لبه حاشیه فوقانی جای گرفته است تا اجازه باریک‌تر شدن ناچ را بدهد.

در روزهای آینده باید منتظر بیرون آمدن ویدیوهای کالبدشکافی آیفون ۱۳ هم باشیم؛ از جمله توسط گروه iFixit که به طور تخصصی این کار را انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون