انقلاب اسلامی از دل تحریم ها فرصت های طلایی خلق کرد


انقلاب اسلامی از دل تحریم ها فرصت های طلایی خلق کرد

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:تحریم های به اصطلاح فلج کننده دشمن باعث شد تا امروز انقلاب اسلامی از دل همین تحریم ها فرصت های طلایی خلق کند و در اوج تحریم ها به خودکفایی در بیشتر حوزه ها از جمله خودکفایی نظامی پیشرفته رسیدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین رونمایی از کتاب «مرد قانون» زندگی نامه سردار شهید قدرت الله رستم پور امروز (۳ مهر ماه) با حضور جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان لنده و مسئولان ادارات، نهادها و خانواده این سردار شهید رونمایی شد.

سرهنگ «مصطفی مثنوی» در این ائین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: فصل مشترک دفاع مقدس و حادثه عظیم عاشورا همین فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هرچند امسال توفیق نبود در پیاده روی عظیم اربعین حضور بهم برسانیم، ولی به تو از دور سلام می فرستیم و خود را خادم اباعبدالله الحسین علیه السلام در هر نقطه ای از جهان می دانیم.

وی تصریح کرد: جنگ یک نعمت بزرگ برای ملت ما بود، چرا که آن روزی که امام راحل این سخن حکیمانه را بیان کردند برخی ها تصویرشان از جنگ همین کشت و کشتار، جنگ و صحنه های رنج آور برای مردم بود و حتی کشور ما توان تامین تیر جنگی کلاشینکف را نداشت، چگونه بود که امام راحل با چنین اعتماد و اعتقادی جنگ را یک نعمت می دانستند که بعد از جنگ همه به فرمایش آن روز امام راحل پی بردیم.

مثنوی تاکید کرد: امروز بعد از گذشت ٣٣ سال از جنگ تحمیلی به خوبی به این فرمایش حکیمانه امام راحل در همه حوزه ها به خوبی می رسیم.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگاه های سیاسی و تحریم های اقتصادی متعلق به یک دهه گذشته نیست و این درحالی است که همزاد انقلاب اسلامی از سوی کشورهای استعمارگر بوده است.

وی افزود: تحریم های به اصطلاح فلج کننده دشمن باعث شد تا امروز انقلاب اسلامی از دل همین تحریم ها فرصت های طلایی خلق کند و در اوج تحریم ها به خودکفایی در بیشتر حوزه ها از جمله خودکفایی نظامی پیشرفته رسیدیم.

مثنوی گفت: سردار شهید حسن تهرانی مقدم با مهندسی معکوس موشک ها و برخی فناوری های نوین آن امروز ایران را به یک کشور استراتژیک نظامی در حوزه تولید موشک های چندهزار کیلومتری تبدیل کرده که در جهان حرف برای گفتن داریم.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اگر امروز هواپیمایی جاسوسی آمریکایی را مهندسی معکوس می کنیم، نشان از قدرت برتر ایران در حوزه های مختلف نظامی و تبدیل تهدیدها به فرصت های طلایی است.

وی گفت: با وجود همه تحریم ها در همین تامین واکسن کرونا، با عزم اراده جوانان این دیار مهندسی معکوس رفتار ویروس کرونا را با واکسن برکت تهیه و تولید کردیم که از برکات ارزشمند و نعمت دفاع مقدس است.

مثنوی در ادامه، افزود: در روزهای آغازین انقلاب اسلامی حتی فرصت تشکیل یک حاکمیت جامع را نداشتیم که جنگ تحمیلی بر ما تحمیل شد و در دفاع مقدس بود که دانشگاهی عظیم از توانمندی های نخبگان و نیروی انسانی عظیمی تربیت شد که ره ۱۰۰ ساله را در کمترین زمان ممکن به منصه ظهور رساندند و امروز به برکت همین دانش و اندیشه در بهترین نقطه که نعمت دفاع مقدس است، رسیده ایم.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:رشادت و حماسه آفرینی برخی از فرزندان این استان در دفاع مقدس در عملیات های بدر، والفجر و سایر عملیات ها ماندگار شده است.

وی گفت: شهید آوینی به واسطه همین فرهنگ دفاع مقدس بود که با امام زمان(عج) دیدار می کند و آثار این شهید والامقام امروز برای ما به عنوان یک گنجینه ارزشمند از دفاع مقدس به یادگار مانده است.

مثنوی افزود: اوج ولایت مداری در دفاع مقدس یکی از برکات ارزشمند جنگ تحمیلی بوده که در کنار روحیه شهادت طلبی، ایثار و از خود گذشتگی شکل گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در هیچ مواجهه ای با دشمن تعارف نداریم و هر روز در حال جنگ با دشمن هستیم و هر روز با یک ایده و تفکر نو به نبرد با ما در قالب های مختلف درگیر هستیم که جنگ فرهنگی و فضای مجازی از چالش های است که دشمنان لحظه ای از آن دریغ نمی کنند.

وی گفت: فضای مجازی از چالش های موجود در خانواده ها است که سنگر دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی به دورن خانه ها آمده و این تهاجم و تبادل کم نظیر در خانواده ها در حال فراگیر شدن است که با تاسی از خون شهدا و فرهنگ دفاع مقدس از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

مثنوی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس به درستی توسعه و تعمیق پیدا کرده، ادامه داد: امروز همه محلات ما محله اسلامی هستند که در بستر فرهنگ دفاع مقدس شاهد ترویج فرهنگ و رفتار متاثر از دفاع مقدس هستیم.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، خاطرنشان کرد: اگر هشت ساله دفاع مقدس را ندیده بودیم هر روز با یکی از کشورهای منطقه درجنگ بودیم، ولی به برکت انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس شاهد این اقتدار هستیم که با وجود کمر بند امنیتی در منطقه دشمنان آرزوی حمله ایران را به گور خواهند برد.

وی گفت:مهم ترین گزینه روی میز و زیر میز آمریکا فقط جنگ بر علیه ایران بود و در برخی از صحنه ها نیز پرنده جنگ با ایران را روی میز آوردند که ایران با تیز هوشی دامنه این جنگ را به خارج از کشور کشانیدیم و در کشورهای منطقه‌ با آن جنگیدیم و پایگاه موشکی آن را در عین الاسد زدیم و هواپیمای جاسوسی آن را روی آسمان زدیم و این اوج اقتدار و عزت برگرفته از دفاع مقدس است.

مثنوی تاکید کرد:سال های سال در بسیج بر اساس یک منظومه فکری و ارتقای سطح کمی و کیفی در کشور حرکت کردیم که در راستای اجرای نیاز جامعه نیز رویکردها تغییر کرد و اقدامات در زمان خودش در سطح جامعه تاثیرگذار بوده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:اندیشه ورزی بسیج و ترسیم سند اعتلای بسیج به تایید مقام معظم رهبری رسید که بحث استفاده از نیروهای توانمند در حوزه های مختلف همانند دفاع مقدس با یاری جستن از خداوند، حفظ اندیشه ها و پرهیز از بی عملی و اجرای عمل مستمر، انعطاف در گزینش مدیران و انتصاب جوانان ولایت مدار و نظارت و رصد دائمی با رویکرد مردم محوری از راهبردهای مهم بسیج در رویکرد ۱۰ ساله بسیج است.

سرهنگ «روح الله ویسی» نیز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: سردار شهید قدرت الله رستم پور در دوران دفاع مقدس مسئول دفتر قضایی تیپ ۴٨ فتح بود که رسالت این سردار شهید در قانون مداری به عنوان مرد قانون نام گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت لنده افزود: سردار شهید قدرت اله رستم پور از سرداران و نام آوران و جزء شهدای شاخص استان است که بیش از ۵٠ مورد مصاحبه در دو سال گذشته صورت گرفت.

وی تصریح کرد: از ویژگی های منحصر به فرد این سردار توجه به مسئولیت ها، متخصص بودن، معتقد، قانون مند بودن و داشتن روحیه جهادی است.

ویسی گفت: در چند سال گذشته سه کتاب در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس به رشته تحریر در آمد که کتاب های «یاقوت خندق»، «ناگفته های ثانی»، «مردقانون» سه اثر ارزشمندی است که توسط معاونت حفظ آثار و فرهنگی هنری سپاه ناحیه لنده با همکاری برخی از نویسندگان شهرستان به چاپ رسیده است.

فرمانده ناحیه مقاومت لنده در ادامه گفت: انتظار داریم نهادهای فرهنگی از جمله بنیاد علوی نسبت به حمایت مادی و معنوی از آثار فرهنگی در شهرستان که باعث تعالی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد، همکاری لازم را داشته باشند.

امین رستم پور فرزند سردار شهید قدرت الله رستم پور نیز در این آئین از مجاهدت و تلاش های همه خادمین حوزه فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد