استخراج گنجینه دفاع مقدس باید متناسب با شرایط روز انجام شود


استخراج گنجینه دفاع مقدس باید متناسب با شرایط روز انجام شود

مشهد- ایرنا- فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: استخراج گنجینه‌ها و ذخیره‌های فرهنگ دفاع مقدس نیازمند بهره‌گیری از فنون و ابزار مختلف و متناسب با شرایط و پدیده‌های روز است.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری روز شنبه در یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی افزود: البته برای استخراج این گنج مهم و ارزشمند نیاز به فناوری های جدید احساس می شود و در این بین رسانه ها و اصحاب رسانه می توانند بسیار موثر واقع شوند.

وی فعالیت در عرصه ترویج دفاع مقدس را بسیار پیچیده دانست و گفت: تبیین راه و مسیر شهدا و نگاه ما به شهیدان هشت سال دفاع مقدس باید همانند بزرگان باشد و از طرفی در دیگر موارد از جمله تقابل با استکبار جهانی ما باید آمریکا را طوری ببینیم که رهبر معظم انقلاب می بینند.
این پیشکسوت دفاع مقدس، مرتبه شهادت را حداکثر جایگاه دست یافتنی برای یک انسان توصیف کرد و افزود: شهادت در شرایط عادی و در جریان زندگی عادی اتفاق نمی افتد، شرط دسترسی به این جایگاه و مقام برای هر انسانی مبارزه و مجاهدت است، برای همین است که شخصیتی مانند امام علی(ع) با همه خصوصیات معنوی اما باز هم در میدانهای مبارزه و جهاد ظاهر می شود، یعنی این مقام جز با مبارزه و کشتن و کشته شدن محقق نخواهد شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جنگ هشت ساله در بدترین شرایط به مردم ما تحمیل شد اما باز هم ملت به میدان آمد و حماسه آفرید و نظام اسلامی با این حضور روز به روز متبلور شد و امروز شاهد هستیم این نظام در حال نشر برکات خود است.

فرهنگ و باورها جنگ ما را به دفاع مقدس تبدیل کرد

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: همان فرهنگ و باوری که جنگ را به دفاع مقدس تغییر داد، اکنون نیز مورد نیاز جامعه است و باید برای انتقال آن فرهنگ و باورها کوشید.

یوسف امینی افزود: مباحث مربوط به فرهنگ و اعتقادات جامعه ما در هشت ساله جنگ موجب حضور مردم در جبهه ها شد و در نهایت این حضور به خلق یک فرهنگ منجر گردید و همین فرهنگ و باورها در جنگ موجب تفاوت و تمایز دفاع مقدس ما با دیگر جنگ های معاصر جهان شد.

وی جنگ هشت ساله ایران را دارای ۲ میراث ملموس و ناملموس دانست و گفت: امروز نیازمند انتقال بیشتر میراث ناملموس و همان فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعد هستیم چنانکه ایثارگری نوجوان ۱۳ ساله ایذه ای "علی لندی"، تجلی همان ایثارگری ها در جامعه است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: امروز با توجه به تنوع نیازها و البته غرض ورزی که از ناحیه دشمنان برای تحریف این فرهنگ وجود دارد مواجه هستیم و رسالت ما بسیار خاص تر و مهم تر از گذشته‌ است لذا هر روز که از دفاع مقدس می گذرد نقش رسانه ها در انتقال فرهنگ دفاع مقدس بیشتر می شود.

در این نشست علاوه بر بیان خاطرات توسط راویان دفاع مقدس، تعدادی از عکاسان و خبرنگاران مشهدی فعال در حوزه نشر ارزشهای دفاع مقدس مورد قدردانی قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی