موشک SLS ناسا در یک قدمی فضا


موشک SLS ناسا در یک قدمی فضا

موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا، اکنون در حال سپری کردن آزمایشات نهایی است و زودتر از چیزی که برنامه ریزی شده بود به کره ماه می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ پس از تاخیر‌های مکرر، اکنون موشک سیستم پرتاب فضایی که یکی از ملزومات ماموریت بلندپروازانه آرتمیس ناسا است، برای اولین پرواز خود وارد مرحله نهایی آزمایش شده است. ناسا اخیراً تصاویری از آزمایش نهایی این موشک عظیم که URRT نام دارد و در مرکز فضایی کندی انجام شده را در فضای مجازی منتشر کرد.

جزئیات آزمایش جدید سازمان فضایی ناسا

در این آزمایش، مجموعه‌ای از قطعات، اجزای مختلف پرتاب موشک مثل نیرو، سوخت، خنک کننده و ارتباطات موشک را در سکوی پرتاب سنجید و در طول شمارش معکوس منجر به سوختن موتور موشک، به صورت از پیش تعیین شده از موشک جدا می‌شوند. URRT زمانبندی سیستم را آزمایش می‌کند. موشک‌های قبلی ناسا از سیستم‌های دیگری برای جداسازی آتش استفاده کرده اند. با این حال، ناسا از مکانیسم‌های جدا شدن متفاوتی در SLS مانند وینچ‌ها و بند‌های طناب دار و حتی مکانیسم‌های متعدد استفاده کرده است.

سیستم اصلی برای انجام اینکار در موشک CSITU وظیفه سوخت رسانی به مرحله اصلی موشک با هیدروژن مایع و اکسیژن را برعهده دارد که بین مخازن هیدروژن و اکسیژن در ارتفاع ۴۲.۷ متری واقع است. سیستم دیگری نیز وجود دارد که CSFSU نام دارد و بین مراحل اول و دوم SLS و در ارتفاع ۵۴.۹ متری مستقر شده، این در حالی است که سیستم ICPSU در ارتفاع ۷۳.۲ متری قرار گرفته است و مسئولیت سوخت رسانی به مرحله بالایی SLS همراه با ارائه اتصالات الکتریکی و پشتیبانی پنوماتیک خواهد بود.

موشک SLS ناسا در یک قدمی فضا

بالاترین سیستم هم OSMU نام دارد که مسئولیت تامین مایع خنک کننده و هوا را برای سیستم کنترل محیطی برعهده دارد. همانطور که ناسا اعلام کرده به غیر از یک سیستم، همه سیستم‌های دیگر در مدت زمان آزمایش URRT، آزمایش شده اند. زمانی که این آزمایش با موفقیت انجام شد، ناسا به سراغ آزمایش کیفی یکپارچه خواهد رفت تا یکپارچگی ساختاری موشک را آزمایش کند.

گفتنی است که ناسا پیش‌تر اعلام کرد بود ماموریت آرتمیس ۱ در سال ۲۰۲۱ به فضا می‌رود، اما ممکن است این پرتاب در اوایل سال آینده میلادی انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید

ناسا شرکت های توسعه دهنده پروژه آرتمیس را انتخاب کرد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش