سربازان در موفقیت های دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشتند


سربازان در موفقیت های دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشتند

سردار قاسمی گفت: سربازان نقش بی بدیلی در موفقیت‌های هشت سال دفاع مقدس داشتند که بر هیچ کس پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» امروز(۱ مهر) در جشنواره سرباز خراسان جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: سربازان اولین گروه اعزامی به جبهه های دفاع مقدس بودند و حتی برخی بعد از پایان دوره خدمت خود دوباره به صورت داوطلبانه به میدان نبرد آمدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه شالوده اصلی جمهوری اسلامی ایران بر سربازان استوار است، گفت: از اوایل سال ۶۰‌ که بسیج وارد جبهه‌ها شد، جوانان قبل از رسیدن به سن سربازی در جبهه‌ها حضور یافتند و سال ۶۲ نیز مقرر شد که سرباز پنج ساله هم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جذب شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سربازان فرمانده تیپ و لشکر و جذب سپاه پاسداران شدند، خاطر نشان کرد: بسیاری از سرداران امروز سربازانی بودند که وارد دفاع مقدس شدند و سربازان نقش مهم و بی بدیلی در موفقیت‌های هشت سال دفاع مقدس داشتند که بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار قاسمی با بیان اینکه سربازان برای دفاع مقدس عزت آفریدند، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی از سپهبد تا سرباز همه سرباز انقلاب و ولایت هستیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز خود را سرباز ولایتم می دانست، ادامه داد: مساله سربازی بار معنوی و مسئولیتی دارد و رئیس جمهور هم بعد از مراسم تنفیذ می‌گوید من سرباز ولایت هستم.

وی به تعهد، عشق و ایثارگری های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرماندهان شهیدی مانند باکری، چمران، همت و سلیمانی‌ها همواره جلوتر از سربازان در عملیات ها و میدان نبرد با دشمن بودند.

گفتنی است؛ همزمان با هفته دفاع مقدس در این جشنواره از پنج سرباز نمونه و چهار سرباز متاهل در حوزه مسئولیت‌پذیری تجلیل شد.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403