رقابت 1110 نویسنده در هشتمین دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج


رقابت 1110 نویسنده در هشتمین دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج

دبیر هشتمین دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج با اشاره به استقبال خوب داستان‌نویسان فارسی‌ زبان سراسر دنیا از این رویداد، از رقابت 1110 نویسنده با 1710 داستان در این دوسالانه خبر داد.

محمد بادپر یکشنبه ۴ مهرماه در جمع خبرنگاران از انتشار اسامی شرکت‌کنندگان در هشتمین دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج خبر داد و گفت: نویسندگان فارسی‌ زبان مقیم در ۱۷ کشور خارجی در این دوسالانه شرکت کرده‌اند.

او با بیان اینکه مستقل بودن، دوری از حواشی، توجه به همه‌ جریانات فعال در داستان‌نویسی و پرهیز از هرگونه اعمال‌نظر شخصی توسط برگزارگنندگان نارنج در امر داوری، از شاخصه‌های این جایزه‌ی ادبی است، افزود: در این دوره نیز مانند همه‌ دوره‌های گذشته “داستان” مهمترین ملاک انتخاب است.

دبیر این دوسالانه به اشاره به حضور نویسندگانی از تمام استان‌های کشور، گفت: خوشبختانه نویسندگان فارسی‌زبان مقیم در ۱۷ کشور از جمله آلمان، انگلستان، آمریکا، هلند، افغانستان، کانادا، استرالیا، فرانسه، هلند، ترکیه، امارات متحده عربی، عمان، قطر، بلژیک، هندوستان، چین و کویت نیز در این دوره شرکت کردند.

بادپر با اعلام اینکه شرکت‌کنندگان با مراجعه به سایت “داستان نارنج” به نشانی www.dastannaranj.ir می‌توانند نسبت به مشاهده‌ اسامی خود که در این سایت قرار داده شد اقدام کنند، خاطرنشان کرد: ۶۰۳ نویسنده با دو داستان و ۵۰۴ نویسنده با یک داستان در این دوره حضور یافتند که در این میان شهرهای تهران با ۲۰ درصد، مشهد و شیراز ۱۰ درصد و اصفهان با ۸ درصد بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشتند.

او همچنین تعداد شرکت‌کنندگان جهرمی این دوره را حدود ۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه علاوه بر رشد چشم‌گیر تعداد شرکت‌کنندگان جهرمی، شاهد حضور پررنگ نویسندگان شهرهایی چون رشت، کرمان، تبریز، کرج و اهواز نیز بودیم.

بادپر زمان اعلام نتایج مرحله‌ اول داوری را اوایل آبان‌ماه و برگزیدگان نهایی نیز اواخر آذرماه ۱۴۰۰ عنوان و تاکید کرد: برگزاری حضوری اختتامیه منوط به لغو محدودیت‌های اجتماعی ناشی از کووید ۱۹ است.

او خاطرنشان کرد: هفتمین دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج به‌وسیله‌ انجمن اهل قلم شهرستان جهرم، موسسه‌ فرهنگی هنری نارنج و با حمایت دفتر نمایندگی مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فرمانداری ویژه، شورای اسلامی و شهرداری شهر جهرم، اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم و سایر مسئولین و نهادهای این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد