خشکسالی کیفیت هوای بجنورد را کاهش داد


خشکسالی کیفیت هوای بجنورد را کاهش داد

بجنورد-ایرنا- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی ها سبب شد تا امسال میزان گرد و غبار در آسمان افزایش یافته وکیفیت هوا در مرکز استان کاهش یابد.

حسین هراتی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیمه نخست امسال مردم شهر بجنورد تنها در ۳۱ روز در هوای پاک استنشاق کردند این در حالی است که در مدت مشابه پارسال شمار روزهای هوای پاک این شهر ۶۳ روز گزارش شده بود.

وی با اشاره به اینکه خرابی یک ماهه ایستگاه سنجش کیفیت هوا در نیمه نخست سال گذشته سبب شد تا اطلاعات مربوط به سنجش کیفیت هوا کامل نباشد خاطرنشان کرد: نیمه نخست امسال شمار روزها با هوای سالم ۱۳۹ روز و در مدت مشابه پارسال ۹۰ روز گزارش شده است.

هراتی گفت: امسال افزایش ریزگردها و غبار محلی در آسمان بجنورد سبب شد تا کیفیت هوا در ۱۴ روز برای گروه های حساس ناسالم اعلام شود و در ۲ روز هم برای تمامی گروه ها ناسالم ثبت شد، اما در نیمه نخست پارسال کیفیت هوا تنها ۲ روز برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد.

وی افزایش ریزگردها در آسمان را از تبعات خشکسالی عنوان کرد و گفت: کاهش بارندگی ها سبب کاهش پوشش گیاهی شده و از این رو شرایط برای افزایش گرد و غبار فراهم شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: فعالیت واحدهای سنگ شکن در اطراف شهر بجنورد هم مزید بر علت افزایش آلودگی هوا و کاهش کیفیت آن است.

بر اساس این گزارش آلودگی هوای خراسان شمالی تنها در ۲ نقطه، در جاجرم و بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت