حدود 63 هزار دُز واکسن کرونا در شهرهای جنوبی خراسان رضوی تزریق شد


حدود 63 هزار دُز واکسن کرونا در شهرهای جنوبی خراسان رضوی تزریق شد

گناباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: از آغاز واکسیناسیون عمومی تاکنون 62 هزار و 782 دُز واکسن کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی به گروههای هدف تزریق شده است.

دکتر جواد باذلی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تزریق این میزان واکسن پوشش واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستانهای گناباد و بجستان به ۴۸ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع واکسن‌های تزریق شده در منطقه زیرپوشش این دانشگاه ۴۷ هزار و ۱۲۷ دُز مربوط به شهرستان گناباد بوده که از این میزان ۳۰ هزار و ۷۳۱ مورد دُز نخست و ۱۶ هزار و ۳۹۶ مورد نیز دُز دوم بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: همچنین ۱۵ هزار و ۶۵۷ دز انواع واکسن در شهرستان بجستان تزریق شده که ۱۰ هزار و ۶۵۳ مورد دُز نخست و پنج هزار مورد دُز دوم می‌باشد.

وی افزود: در راستای خدمت‌دهی بهتر به شهروندان پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان علاوه بر نوبت صبح در نوبت عصر هم فعالیت می‌کنند.

۲۰ شهروند مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان بهلول گنابادی بستری هستند. ویروس کرونا از ابتدای شیوع آن تاکنون جان ۳۴۵ شهروند را در دو شهرستان گناباد و بجستان گرفته است.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی به درمان بیماران کرونایی اختصاص دارد.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی با عنوان آریا در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت دهه فجر سال گذشته در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسیده و پذیرای بیماران مبتلا به کروناست.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با سه بیمارستان علامه بهلول گنابادی، آیت الله مدنی و آریا، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی به بیش از ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌کند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...