تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کرمان 48هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کرمان 48هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام پیشران اقتصادی استان گفت: تکمیل این طرح‌ها به 48هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، جعفر رودری شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به ضرورت جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و نهادهای غیردولتی گفت: پروژه‌های پیشران اقتصادی این استان باید در مسیر هدف‌گذاری و اسناد بالادستی عملیاتی شوند.

وی اظهارداشت: ۲ هزار و ۱۷۹ پروژه برای سال آینده پیگیری می‌شود که بخشی از این موارد طرح‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

رودری خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام برای سال آینده در اولویت بهره‌برداری قرار دارند.

رشد اقتصادی ۳.۵ درصدی کرمان از محل ارتقای بهره‌وری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اضافه کرد: ۳.۵ واحد درصد از مجموع ۸.۲ درصد هدف گذاری رشد اقتصادی برای سال ۱۴۰۱ باید از محل ارتقای بهره وری در استان محقق شود.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار به عنوان پیشران اقتصادی استان پیگیری می‌شود افزود: تحقق رشد اقتصادی نیازمند الزامات و پیوست‌هایی همچون توسعه صادرات، تکمیل زنجیره تولید، کاهش فقر، موانع کرونا، ارتقای بهره وری، قوانین مزاحم، فرصت‌های سرمایه گذاری و دیگر ظرفیت‌های استان است.

رودری ادامه داد: همچنین در این زمینه مواردی از جمله استفاده از ظرفیت های مناطق و بنگاه های اقتصادی، شناسایی ظرفیت های خالی، سازگاری با کم آبی در توسعه پایدار مدیریت کشت بر پایه بازار مطرح است که در استان کرمان پیگیری می‌شود.

۳۵۰ طرح منظومه روستایی در کرمان تعریف شده است

رودری اضافه کرد: سالانه ۳۵۰ طرح منظومه بایستی در استان کرمان به صورت اجبار اجرایی شود و این برنامه از سه سال پیش آغاز شده که ۲ سال از آن فرآیندهای مقدماتی و مطالعات آن بوده است.

وی افزود: طرح‌ منظومه های روستایی در واقع از ۶ ماه گذشته ابلاغ شده که در این زمینه طرح های زیرساختی آن انجام گرفته و وضعیت منابع طرح‌ها باید بررسی شود.

رودری یادآور شد: یکی از ایرادهای طرح‌های منظومه روستایی، امکان پذیری برای تحقق این برنامه از نظر اعتباری است که در حوزه برنامه اجرایی، پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان کرمان به معاونت روستایی و فرمانداران ابلاغ می‌شود و در این زمینه نقشه راه ما برای توسعه زیرساخت‌هاست.

همچنین در این نشست چارچوب کلی اهداف و برنامه‌های تحقق رشد اقتصادی ۸.۲ درصدی استان کرمان و شهرستان‌ها برای سال ۱۴۰۱ ارائه و نیز برنامه تدوین شده برای توسعه و تدوین طرح های اقتصادی در شهرستان نرماشیر در شرق استان بررسی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن