نماینده مهریز: تامین اشتغال پایدار در روستاها از اولویت‌های مجلس است


نماینده مهریز: تامین اشتغال پایدار در روستاها از اولویت‌های مجلس است

یزد- ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با ارائه تسهیلات دولتی ، همراهی بخش‌خصوصی و خیران در اولویت کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دوره قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا صباغیان بافقی شنبه‌شب در نشستی با اعضای شوراهای اسلامی روستاهای مهریز با اشاره به اینکه سال‌های اخیر در این خصوص اقدام‌های خوبی برای اشتغال جوانان روستاها و ماندگاری آنها و رونق تولید صورت گرفت، افزود: هنوز جای کار فراوان برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در این شهرستان وجود دارد.

وی به اهمیت همکاری مردم و مسئولان برای تحقق شعار امسال ، رفع موانع تولید و اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان مرتبط با مناطق روستایی با همراهی و پیگیری بخشداری، دهیاران و شوراهای اسلامی بیش از قبل وظایف خود را برای ایجاد اشتغال که باید محور همه امور قرار گیرد، پیگیری کنند.

نماینده مردم شهرستان های مهریز، بافق، بهاباد، هرات، مروست و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر تولید و اشتغال در مناطق مختلف و روستاها تقویت و حمایت شود بسیاری از مشکل رفع ،شاهد تحول و پویایی خواهیم بود که خواست دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همین است .

صباغیان، تامین آب، مرمت و بازسازی مسیر شبکه گازرسانی به روستاها، حل مشکل اینترنت و تامین مسکن را جزو دیگر وظایف مهم مسئولان ذکر کرد و گفت: این موارد باید پیگیری شود و اگر نیاز به اقدام در تهران است به نمایندگان استان یزد در مجلس اعلام تا مسایل بررسی و مطالبه مردم محقق شود.

وی به اهمیت بررسی دقیق نیازها و مطالبه عمومی و اولویت‌بندی آنها به خصوص در روستاها از سوی بخشداری با کمک سایر نهادها و مردم اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت‌ها اگر بر اساس رفع اهم نیازها با جلب همکاری مردم و پیگیری مسئولان صورت گیرد تحولی بزرگ به وجود می‌آید.

شهرستان مهریز ۴۶ شورای اسلامی روستایی دارد.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۰ درصد در ۱۴۰ روستای پنج دهستان ارنان، میانکوه، تنگچنار، خورمیزات و بهادران زندگی می‌کنند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس یازدهم دارد که در صورت تایید نمایندگان مجلس و تایید شورای نگهبان ۲ نفر به این تعداد در دوره بعد اضافه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از توپ بازی بامزه یک ببر در باغ وحش