فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان البرز معرفی شد


فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان البرز معرفی شد

کرج - ایرنا - اطلس کسب و کار و فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان البرز در راستای طرح آمایش و توسعه بخش کشاورزی استان معرفی شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اثربخش و توسعه کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی استان، تکمیل کننده زنجیره ارزش زنجیره تولید در بخش کشاورزی است؛ افزود: سرمایه‌گذاری هدفمند و برنامه ریزی شده حلقه اصلی گمشده توسعه پایدار کشاورزی استان البرز می باشد به نحوی که نه تنها حجم سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار پایین است بلکه به واسطه عدم مطالعه حوزه‌های نیازمند سرمایه‌گذاری، هر فردی، هرجا، با هر روش تولیدی و در هر کسب و کاری که علاقمند بوده سرمایه گذاری کرده است.

عبدالله مخبر به اهمیت و ضرورت این طرح در راستای اهداف برنامه ششم توسعه و اجرای مفاد قانون بهبود فضای کسب وکار و قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی این فرایند، مهندسی کسب و کارهای کشاورزی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه از طریق شناخت و تکمیل زنجیره ارزش و فرصت های کسب و کار، ضروری است.

وی در خصوص شاخص های این پروژه یادآور شد: اطلس کسب و کار و فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان البرز در چارچوب الگوی تحلیلی سوات و با در نظر گرفتن چهار معیار «اکوسیستم کشاورزی منطقه»، «بازار کشاورزی»، «سطح پذیرش بهره برداران» و«سهولت دسترسی» صورت گرفت که مطالعات لازم توسط تیم تحقیقاتی دانش بنیان و با همکاری مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)، به تفکیک هر شهرستان انجام و نسبت به تدوین بسته های اطلس کسب و کار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان البرز اقدام شد.

مخبر افزود: در بسته های یاد شده با اولویت بندی کسب و کارهای تکمیل کننده زنجیره ارزش کالاها/ محصولات بخش کشاورزی منطقه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه، به نسخه کاربردی مدل سرمایه‌گذاری اشاره شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص برای پیاده‌سازی این مدل سرمایه‌گذاری افزود: لازم است برنامه‌ریزی مناسب توسط نهادهای تخصصی و نظارتی استان صورت پذیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این برنامه، ماندگاری سرمایه، تولید ثروت، بهبود وضعیت اقتصادی- اجتماعی جوامع بهره بردار و به تبع آن ارتقای سطح امنیت غذایی استان تحقق یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»