بیش از 2 میلیون کیلوگرم مرغ گرم در بازار فردیس توزیع شد


بیش از 2 میلیون کیلوگرم مرغ گرم در بازار فردیس توزیع شد

کرج - ایرنا - رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف شهرستان فردیس اعلام کرد که با هدف متعادل سازی و تنظیم بازار 2 میلیون و 662 هزار و 794 کیلوگرم گوشت گرم مرغ طی 6 ماهه نخست امسال در این شهرستان عرضه شد.

کامران میرشکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار گوشت مرغ با قیمت تعادلی در اختیار ساکنان این شهرستان پرجمعیت قرار گرفت.

وی بیان داشت: به منظور متعادل سازی قیمت ها ۱۰۰ تن برای اصناف ، ۹۰ تن شکر برای خانواه ها ،روغن خانوار ۷۵ تن، روغن صنف ۷۰ تن، برنج پاکستانی ۱۳۰ تن، برنج تایلندی ۵۰ تن، گوشت منجمد ۱۰ تن و مرغ منجمد ۱۴۲ تن از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق فروشگاه ها با قیمت مصوب در این شهرستان توزیع شده است.

میرشکار با اشاره به اینکه طی ۶ ماهه گذشته ۱۱ هزار و ۳۶۰ بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان صورت گرفته است، اظهار داشت: ۲۰۶ پرونده متخلف صنفی به تعزیرات حکومتی فردیس ارجاع شد.

وی ارزش ریالی تخلفات واحدهای صنفی را پنج میلیارد و ۲۴۱ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۰۰ ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلف واحدهای صنفی گرانفروشی،کم فروشی،عدم درج قیمت و صدور فاکتور بوده است.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف شهرستان فردیس گفت: تعداد ۱۰۸ شکایت کتبی و ۵۹ رضایت کتبی مردم از واحدهای صنفی داشته اند.

میرشکار افزود: گشت های مشترک با اتحادیه های صنف،صنعت معدن و تجارت ،اماکن عمومی و تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت در این شهرستان انجام می شود.

وی افزود: هر کیلوگرم مرغ به نرخ تنظیم بازار ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که بین غرفه های میادین و واحدهای صنفی شهرستان فردیس برای عرضه مردم توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد سهمیه مرغ گرم شهرستان فردیس به بازار روزهای شهرداری فردیس اختصاص می یابد، گفت: با توجه به پراکندگی بازار روزها در فردیس ۷۰ درصد سهمیه به واحدهای صنفی جهت سهولت دسترسی مردم اختصاص می یابد.

شهرستان فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن