یک هزار و 635 کلاس درس در مریوان آماده سازی شد


یک هزار و 635 کلاس درس در مریوان آماده سازی شد

سنندج- ایرنا- مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مریوان گفت: یک هزار و 635 کلاس در این شهرستان برای سال تحصیلی جدید تعمیر و آماده سازی شد.

محمد رضا وینسفهان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۴۲۹ مدرسه با یک هزار و ۶۳۵ کلاس درس تعمیر و مرمت و آماده سازی شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید در شهرستان مریوان ۴۴ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند و سه هزار و ۲۰۰ نیروی فرهنگی شاغل در این شهرستان سازماندهی شده اند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مریوان با اشاره به اینکه امسال چهار هزار و ۳۰۰ دانش آموز کلاس اولی در شهرستان مریوان داریم یادآور شد: در سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام کلاس های درس در سطح شهرهای این شهرستان به صورت مجازی و در سطح روستاهای تابعه شهرستان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.


خط کشی عابر پیاده و سرعتگیرها مقابل مدارس در مریوان

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مریوان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید تمام سرعت گیرها و خط کشی عابر پیاده در جلوی مدارس این شهرستان رنگ آمیزی شد.

یک هزار و 635 کلاس درس در مریوان آماده سازی شد

محمد صالح ایومن افزود: هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای طرح استقبال از مهر اقداماتی به منظور کاهش و روان سازی ترافیک و ایمن سازی مقابل مدارس صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه خط کشی معابر و سرعت گیرها تاثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی و روانسازی ترافیک دارد گفت: رنگ آمیزی سرعت گیرها در سطح شهر که به مرور زمان کمرنگ شده و همچنین ترمیم، بازسازی، شستشوی، تعمیر چراغ های راهنمایی و چراغ عابر پیاده سطح شهر از دیگر اقدامات حوزه ترافیک شهرداری در آستانه سال تحصیلی جدید است.

به گزارش ایرنا، سال تحصیلی جدید از روز پنجشنبه با برگزاری جشن شکوفه ها ( ورود کلاس اولی ها) آغاز شد که بر اساس سیاست های وزارت آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی با آموزش مجازی همراه است و در ادامه سال تحصیلی و بر اساس شرایط شیوع کرونا و بر مبنای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بر همان اساس شیوه آموزش به حضوری یا استمرار آموزش مجازی و یا آموزش ترکیبی پیگیری خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق