٣١4 هزار تن انواع سبزیجات در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود 


٣١4 هزار تن انواع سبزیجات در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود 

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شرایط اقلیمی استان به گونه‌ای است که سالانه از سطح ١٣ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه 314 هزار تن انواع سبزیجات برداشت می‌شود.

امان اله طوقی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سبزیجات تولیدی شامل انواع سبزی‌های برگی، پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، سیر، فلفل، هویج، شلغم و بامیه است.
وی افزود: سبزیجات با تولید ٣١۴ هزار تن معادل ١٢ درصد کل تولیدات محصولات زراعی سیستان و بلوچستان را شامل می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: خاش بیشترین سطح زیر کشت و شهرستان‌های ایرانشهر و سراوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: سبزیجات تولیدی سیستان و بلوچستان که بخشی از آن در فضای گلخانه تولید می‌شود برای مصرف داخل استانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی