حمله صرب‌ها به دفتر وزارت کشور کوزوو در شمال این کشور


حمله صرب‌ها به دفتر وزارت کشور کوزوو در شمال این کشور

پلیس کوزوو اعلام کرد صرب‌های محلی به دفتر وزارت کشور در نزدیکی گذرگاه‌های مرزی حمله کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته پلیس یک اداره ثبت خودرو در شهر زوبین پوتوک به آتش کشیده شده و صرب‌ها با نارنجک‌های دست ساز به اداره ثبت احوال در شهر زاواکان حمله کرده اند.

هیچ گزارشی تا به حال از تلفات احتمالی این حملات مخابره نشده است. صرب‌های شمال کوزوو از زمان اعلام ممنوعیت‌های دولتی از دوشنبه هفته گذشته تا به حال دو جاده اصلی در نزدیکی گذرگاه‌های مرزی این کشور را مسدود کرده اند. در حال حاضر تمامی رانندگان کوزوو باید برای عبور از این جاده‌ها از صربستان مجوز دریافت کنند. دولت کوزوو هم می‌گوید این اقدام صربستان از سال ۲۰۰۸ تا به امروز یعنی زمان اعلام استقلال دو کشور بی سابقه است.

منابع محلی همچنین می‌گویند هواپیما‌های جنگنده صرب نیز طی دو روز گذشته در نزدیکی این گذرگاه مرزی به پرواز درآمده اند. یک روز پیش از این حادثه هم سه هلیکوپتر متعلق به ارتش صربستان در این منطقه به پرواز درآمده بودند.

رسانه‌ها در بلگراد گزارش داده اند تانک و برخی ادوات جنگی در حال انتقال به سمت مرز هستند، اما تا به حال ارتش صربستان توضیحی در این باره ارائه نکرده است.

در حال حاضر تنش میان دو کشور به بالاترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است. ناتو از مقامات دو کشور درخواست کرده در شرایط فعلی آرامش خود حفظ کنند و خویشتندار باشند.

کوزوو نیز پس از این درگیری‌ها خواستار برگزاری جلسات اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد ولی تا به حال جزئیاتی از این جلسه مخابره نشده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان