لبخند پسته ماه‌نشان به بازارهای زنجان


لبخند پسته ماه‌نشان به بازارهای زنجان

رئیس جهادکشاورزی ماه‌نشان گفت: کشاورزان ماه‌نشانی 75 تن پسته تر روانه بازار می‌کنند.

علی عجم‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت بالای ماه‌نشان در کشت پسته با توجه به سازگاری اقلیمی منطقه با کشت این محصول به ویژه در روستاهای حاشیه قزل‌اوزن، اظهار کرد: این شهرستان از ظرفیت توسعه باغات پسته برخوردار است که این موضوع باید مورد توجه کشاورزان ماه‌نشانی قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه این روزها همزمان با آغاز فصل برداشت، ۲۰۰ باغ‌دار ماه‌نشانی مشغول برداشت پسته از باغات خود هستند، ادامه داد: حاصل این زحمات سبب شده که ماه‌نشان به قطب تولید پسته استان زنجان تبدیل شود.

عجم‌لو با توضیح این مطلب که ۴۰۰ هکتار از باغات ماه‌نشان به کشت پسته اختصاص دارد که از این میزان باغات ۵۰ هکتار آن بارده است، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کشت این محصول نیاز آبی کم است که با توجه به کمبود منابع آبی انتخاب پسته می‌تواند گزینه مناسبی برای کشاورزان باشد.

وی با اشاره به مهم‌ترین ارقام محصول پسته کشت شده در ماه‌نشان، یادآور شد: اکبری، احمدآقایی، کله‌قوچی و بادامی از مهم‌ترین ارقام پسته در باغات این شهرستان محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود امسال حاصل کار و تلاش کشاورزان ماه‌نشانی ۷۵ تن پسته تر باشد که از باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید