65 هزار تن سیب درختی تولیدی از آذربایجان‌غربی صادر شد


65 هزار تن سیب درختی تولیدی از آذربایجان‌غربی صادر شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال 65 هزار تن سیب درختی تولیدی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

غلامرضا بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده در راستای تسهیل صادرات سیب درختی طی پنج ماهه نخست سال جاری ۲۳۵ هزار تن سیب درختی به ارزش ۷۲ میلیون دلار از گمرکات کشور صادر شده، افزود: از این میزان ۶۵ هزار تن معادل ۲۸ درصد کل صادرات انجام شده مربوط به آذربایجان غربی بوده که ارزش آن به ۱۹ میلیون دلار می رسد.

وی اضافه کرد: امسال صادرات تولیدی سیب درختی به کشورهای عراق، افغانستان، فدراسیون روسیه، هندوستان و ترکمنستان صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه در کشور ۲۵۰ هزار هکتار باغ سیب وجود دارد، اظهار داشت: از این مقدار ۶۰ هزار و ۴۷۰ هکتار در آذربایجان غربی است که پیش بینی می شود از باغات سیب کشور ۴.۴ میلیون تن و از باغات سیب درختی این استان نیز یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن سیب برداشت شود.

بابایی گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی در سال ۱۳۹۹ در جهان ۸۷ میلیون تن سیب درختی تولید شد که بیش از یک میلیون تن آن مربوط به آذربایجان غربی است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی قطب مهم تولید سیب، انگور، چغندرقند و عسل در کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق