بیش از 213 میلیارد ریال تخلف از اصناف چهارمحال و بختیاری کشف شد


بیش از 213 میلیارد ریال تخلف از اصناف چهارمحال و بختیاری کشف شد

شهرکرد- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با انجام 30 هزار و 276 مورد بازرسی از اصناف استان، یک هزار و 770 مورد تخلف به ارزش 213 میلیارد و 596 میلیون ریال کشف شد.

غلامرضا قائدامینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تخلفات صورت گرفته یک هزار و ۵۳۹ پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی درج نکردن قیمت را بیشترین تخلف کشف شده از اصناف استان عنوان کرد و گفت: ۵۴۱ مورد تخلف در همین رابطه شناسایی شد و دیگر تخلف‌ها نیز شامل ۳۵۰ مورد گرانفروشی، ۱۹۵ مورد رعایت نکردن بهداشت، ۷۳ مورد کم‌فروشی، ۳۸ مورد تقلب، ۳۹ مورد صادر نکردن فاکتور، ۷۳ مورد عرضه خارج از شبکه، ۲۶ مورد اخفا و احتکار و ۳۴۸ مورد نیز شامل سایر تخلفات بوده است.

قائدامینی، هشت هزار و ۶۷۷ مورد از بازرسی‌ها را مربوط به طرح ویژه کرونا اعلام کرد و افزود: در همین راستان ۵۰۱ پرونده تخلف شناسایی و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: از مجموع بازرسی‌ها، یک هزار و ۳۰۹ مورد گشت مشترک با سایر ادارات بوده که طی آن ۴۲۵ مورد تخلف کشف شده است.

قائدامینی، بیشترین بازرسی‌های انجام شده در خصوص اصناف استان را مربوط به واحدهای نانوایی‌ با انجام ۶ هزار و ۸۲۲ مورد اعلام کرد و گفت: در این بازرسی‌ها ۳۱۷ مورد تخلف به ارزش ۷۱۶ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۰۰ ریال گزارش و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی همچنین به انجام ۶ هزار و ۱۰۴ مورد بازرسی از کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی مرغ‌فروشان اشاره کرد و افزود: در بازرسی‌ها ۱۸۳ مورد تخلف به ارزش ۷۴ میلیارد و ۴۷۷ میلیون و ۷۶۰ هزار مورد شناسایی شد.

قائدامینی با بیان اینکه از مجموع بازرسی‌های انجام شده سه هزار و ۷۹۵ مورد مربوط به کشف کالای قاچاق بوده است، اظهار داشت: در همین رابطه ۱۲ پرونده تخلف به ارزش ۴۶۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۵۰ ریال کشف شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از دریافت یک هزار و ۸۲ مورد شکایت مردمی در نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۹۴۸ مورد آن رسیدگی و مختومه شده است و مابقی موارد منتظر پاسخ استعلام اتحادیه‌ها و رویارویی شاکی و متشاکی است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا