کمیسیون‌های ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد براساس تخصص اعضا تشکیل شد


کمیسیون‌های ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد براساس تخصص اعضا تشکیل شد

شهرکرد- ایرنا- رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند شکل‌گیری کمیسیون‌های شوراها گفت: کمیسیون‌های ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد براساس تخصص‌های اعضای این شورا تشکیل شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی استان، محمدرضا بیاتی در دیدار رییس و نمایندگان شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در هیات تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهرستان شهرکرد از شورای اسلامی شهر شهرکرد تاکید کرد: برای انتخاب شهردار مرکز استان ۴۶ گزینه شامل ۲۴ گزینه بومی و ۲۲ گزینه غیربومی از طریق مختلف شامل معرفی از سوی اعضای این شورا یا قشرهای مختلف شهر و یا با ارسال رزومه از طرف خود افراد، پیشنهاد شد.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهرکرد با در نظر گرفتن تخصص و تجربه، مدرک تحصیلی و سایر شرایط انتخاب شهردار این گزینه‌ها را پالایش کردند که در مرحله نخست گزینه‌ای انتخاب نشد.

بیاتی تصریح کرد: در مرحله بعدی از بین ۲۵ گزینه پیشنهادی دیگر، محمدتقی جاپَلَقی با هفت رای مثبت از سوی اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری به‌عنوان شهردار شهرکرد انتخاب و مصوبه آن به هیات تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد ارسال شد اما این هیات مصوبه را تایید نکرد.

وی با اشاره به انتظار اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری برای تعیین تکلیف این مصوبه از طریق وزارت کشور یادآور شد: در صورت تایید نشدن مصوبه انتخاب شهردار شهرکرد از سوی وزارت کشور، دوباره موضوع انتخاب شهردار مرکز استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش و کوشش مجموعه مدیریت شهری در دوره پنجم اظهار داشت: هر کسی در زمان خود بهترین کار را انجام داده و ایرادی بر کسی وارد نیست.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری براساس تخصص اعضای این شورا گفت:‌ برنامه‌های کوتاه‌مدت شهرکرد با توجه به محدودیت اعتبارات شهرداری تعیین و برای امور جاری و بخشی به‌منظور مسائل عمرانی به‌صورت اورژانسی هزینه می‌شوند.

بیاتی تاکید کرد: نباید به درآمدهای ناپایدار شهرداری امیدوار بود و طرح‌های بلندمدت شهر را باید با مشارکت بخش خصوصی و در نظر گرفتن برنامه‌محوری، محله‌محوری، شفافیت و از طریق تعامل با مردم اجرا کرد.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر و شورایاری محلات افزود: در دوره ششم شورای اسلامی شهرکرد قرار است از نظر بزرگان، اندیشمندان و نخبگان شهر بهره‌مندی و از مشارکت بخش خصوصی استفاده شود.

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری رشد و توسعه در مناطق مختلف شهرکرد را غیرمتوازن اعلام و تصریح کرد: کمک دولت در این بخش می‌تواند راهگشای رفع مشکلات فراوان باشد.

وی یادآور شد: برای رفع مشکلات محله منظریه، طرح جامع شهر، طرح بازآفرینی منطقه غرب و بافت فرسوده جنوب شهر با مسوولان استانی و مدیران وزارت راه و شهرسازی پیگیری‌هایی انجام شده است.

بیاتی با اشاره به لزوم تسریع در روند تعیین تکلیف طرح نیمه‌تمام برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد اظهار داشت: برای این مهم،‌ به‌دنبال برگزاری مزایده به‌عنوان یکی از موثرترین راهکارها هستیم.

وی با اشاره به پُررنگ شدن ارتباط شورای اسلامی شهرکرد با دانشگاه‌های مرکز چهارمحال و بختیاری به‌منظور استفاده از تحقیقات آن‌ها در زمینه آسیب‌شناسی اقدامات مدیریت شهری و ارائه ایده‌های توسعه‌ای نوین گفت: به‌دنبال ایجاد شرایط مطلوب‌تر در شهرکرد علاوه بر محدودیت‌های مالی کنونی هستیم.

نماینده شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در هیات تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد نیز گفت: ‌برای رفع بسیاری از مسائل شهری براساس قانون باید از پتانسیل شوراهای فرادست استفاده شود.

فرهاد رئیسی دهکردی به بروز نبودن قانون‌های مرتبط با شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی و وجود خلأهای قانونی فراوان در این حوزه اشاره و تاکید کرد: قوم‌گرایی، لابی‌گری و عملکرد سنتی برخی مدیران شهری، مردم را با چالش‌های بیشتری مواجه کرده است.

وی شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری را بالاترین سطح شورایی در استان دانست و افزود: براساس قانون می‌توان با دعوت از مسوولان استانی در نشست‌ها، نسبت به رفع مشکلات اساسی مردم اقدام و خلأهای قانونی را با پیگیری از طریق شورای‌عالی استان‌ها و مجلس شورای اسلامی رفع کرد.

رئیسی به گلایه‌مندی مردم از برخی ساختارهای ناکارآمد شهری اشاره و تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید از دیدگاه‌های بخشی‌نگری به برخی محلات شهر پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌مند کردن امور شهری یادآور شد: شهرکرد به برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه پنج ساله نیاز دارد که روند اجرایی آن در پنجمین دوره شورای اسلامی آغاز شده است و می‌تواند در این دوره عملیاتی شود.

نماینده شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در هیات تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد تسریع در روند تکمیل طرح ساماندهی میدان ۱۲ محرم شهرکرد (فلکه آبی) را ضروری دانست و اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی دخالت نکردن در امور اجرایی شهر و عزل و نصب‌های شهرداری، بروز کردن سیستم مدیریت مالی شهرداری، انتخاب مشاور اقتصادی کارآمد، احداث شهربازی مجهز در قسمتی از بوستان ملت، توجه به نورپردازی‌های شهر، تعامل با استانداری، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف، تکمیل فاز دوم جاده سلامت و احداث مسیر دوچرخه سواری شهرکرد به فرخ‌شهر و شهرکرد به چالشتر، توجه بیشتر به ورودی‌های شهر، استفاده از متخصصان دانشگاهی شاخص در کمیسیون‌های شورا، تسریع در تعیین تکلیف برج‌های دوقلو و جلوگیری از خطرات احتمالی در آن،‌ راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ و گروه اورژانس شهری شهرداری، ایجاد زیست شبانه در تمامی خیابان‌ها، تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان شهر و استفاده از نظرات آنان برای پیشرفت شهر و حضور فعال در فضای مجازی با هدف اطلاع‌رسانی را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیسی گفت: اعضای شورای اسلامی شهرکرد موضع خود برای دفاع از حقوق آبی مردم را مشخص کنند و البته در این راستا مشکلی با استان‌های مجاور نداریم.

رییس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید مصوبات خود را براساس معیارهای قانونی صادر کنند تا به محض ورود مصوبات به هیات تطبیق، تایید شود.

حسین‌علی رضایی سرپیری درخصوص رد شدن مصوبه شورای اسلامی شهرکرد مبنی بر انتخاب شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری در هیات تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد تاکید کرد: زمان تایید مصوبه انتخاب شهردار شهرکرد رو به اتمام بود و دلایل توجیهی کامل نبودند، به همین علت مصوبه با مغایرت قانونی مواجه شد و به تایید هیات تطبیق نرسید.

وی افزود: شورای اسلامی باید فعال کردن کمیسیون‌های تخصصی و ساماندهی بافت فرسوده، پسماند، مشارکت و جذب سرمایه‌گذار در اجرای طرح‌های شهر و زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۰۰ هزار نفر آن در شهرکرد مرکز استان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش