ساخت جواهرات بیش از هر زمان دیگری رو به پیشرفت و ترقی است


ساخت جواهرات بیش از هر زمان دیگری رو به پیشرفت و ترقی است

پیشران موفق گوهرتراشی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد از خلاقیت در تولیدات متفاوت، بازاریابی و بسته‌بندی به عنوان رموز موفقیت خود در این حوزه یاد می‌کند.

به دنبال اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد زیادی از علاقه‌مندان به صنایع دستی در این طرح، در رسته‌ی شغلی تراش سنگ‌های قیمتی ثبت نام کرده و در حال آموزش و توانمند شدن جهت تولید کالای با کیفیت جهت اتصال به بازار هستند.

«علی اصغر توکلی» یکی از پیشران‌های موفق این طرح که در حوزه تراش سنگهای قیمتی درای هفت سال سابقه فعالیت است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان می‌کند: روند ساخت جواهرات، در سه دهه‌ی اخیر، بیش از هر زمان دیگری رو به پیشرفت و ترقی بوده است و با توجه به این که صنعت مذکور اصولاً تابع مکان و زمان و مستلزم ایجاد کارگاه خاصی نیست، از جهات مختلفی با مختصات مشاغل خانگی همخوانی دارد و از گزینه‌های مناسب جهت رونق و توسعه مشاغل خانگی محسوب می‌شود.

وی در ادامه از آشنایی خود با این طرح از طریق جهاددانشگاهی و تبلیغات در فضای مجازی خبر می‌دهد و در مورد اهمیت توسعه مشاغل خانگی می‌گوید: تولید در منزل و تولیدات خانگی مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه‌های جاری و امید به زندگی، فعال بودن و جلوگیری از افسردگی خانواده‌ها و کمک به مخارج زندگی به ویژه در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و وضعیت کرونایی موجود، به همراه دارد.

توکلی با تاکید بر این نکته که استفاده از خلاقیت و نوآوری و تولید محصولات متنوع منجر به توسعه هر نوع کسب و کاری از جکله مشاغل خانگی می‌شود، اظهار می‌کند: در همین راستا نیز به منظور تقویت رقابت‌پذیری تولیدات خود با دیگر رقبا به تولید محصولات متفاوت و مبتنی بر نیاز بازار به دنبال آشنایی با سلیقه‌های مختلف اهتمام داریم و خوشبختانه تاکنون با توجه به کیفیت بهتر تولیدات خود تاحدودی در رقابت با رقبایمان موفق بوده‌ایم.

این فعال حوزه تراش سنگ‌های قیمتی در این رابطه به اقدامات صورت گرفته در جهت استفاده از بسته‌بندی‌های مختلف، چاپ شناسنامه محصولات، برخورداری از برند معتبر و جلب اعتماد مشتری نیز اشاره می‌کند.

توکلی در پایان نیز از همکاری خود با مجموعه جهاددانشگاهی در جهت رونق کسب و کارهای خانگی در استان ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید: گوهرتراشی یکی از کسب و کارهای عالی با سرمایه‌گذاری نسبتاً کم است و خوشبختانه با اعتبار جهاددانشگاهی، افراد زیادی در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی شرکت داشته‌اند که امیدواریم شاهد تحول خوبی در این بخش باشیم.

طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی در سه مرحله آموزش، توانمندسازی و اتصال به بازار که زنجیره کاملی از رونق کسب و کارهای خانگی را شامل می شود، می‌تواند راهگشاری موثری برای کاهش بیکاری در استان و کشور باشد.

در این طرح از پیشران‌های موفق صنوف و رسته‌های مختلف شغلی برای انتقال تجربیات به متقاضیان مشاغل خانگی و دسترسی آنها به بازارهای ملی و جهانی بهره گرفته شده که در این میان، رسته‌ی تراش سنگ و جواهر با توجه به ظرفیت‌های غنی ساخت طلا و جواهرات در استان یزد می‌تواند منشاء تحولات خوبی در مقوله اشتغال و تولیدات این حوزه به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول