فاجعه در کاتالونیا ؛ وقتی فوتبال علی اصغری جای تیکی تاکا را می‌گیرد


فاجعه در کاتالونیا ؛ وقتی فوتبال علی اصغری جای تیکی تاکا را می‌گیرد

بارسلونا در دیدار آخرش به زحمت و با گل دقیقه 89 رونالد آرائوخو بود که توانست از شکست خانگی برابر گرانادا فرار کند. بارسلونا در این بازی از روشی غیرمعمول برای رسیدن به گل استفاده کرد. بارسایی ها 54 بار اقدام به سانتر کردند که در سال های اخیر یک اتفاق بی سابقه محسوب می شود. بارسا به خصوص در دوران پپ گواردیولا تیمی بود که کمترین ارسال از جناجین را...

فاجعه در کاتالونیا ؛ وقتی فوتبال علی اصغری جای تیکی تاکا را می‌گیرد

فصل فاجعه بار بارسلونا و رونالد کومان در لالیگا اسپانیا به قلم دکتر تورج عاطف
نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۴
فاجعه در کاتالونیا ؛ وقتی فوتبال علی اصغری جای تیکی تاکا را می‌گیرد

بارسلونا در دیدار آخرش به زحمت و با گل دقیقه ۸۹ رونالد آرائوخو بود که توانست از شکست خانگی برابر گرانادا فرار کند. بارسلونا در این بازی از روشی غیرمعمول برای رسیدن به گل استفاده کرد. بارسایی ها ۵۴ بار اقدام به سانتر کردند که در سال های اخیر یک اتفاق بی سابقه محسوب می شود. بارسا به خصوص در دوران پپ گواردیولا تیمی بود که کمترین ارسال از جناجین را داشت و با سیستم تیکی تاکا تمام جام ها را فتح کرد.

فاجعه در کاتالونیا ؛ وقتی فوتبال علی اصغری جای تیکی تاکا را می‌گیرد

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بارسلونا در دیدارآخرش دوباره شب فاجعه آمیز دیگری را گذراند تا ناخود آگاه تفاوت این تیم با تیمهای موفق این فصل چون منچستر یونایتد و رئال مادرید و‌چلسی ولیورپول و بایرن مونیخ … بیشتر هویدا شود . شاید بسیاری اشاره به نکته ای مهمی در تفاوت این تیمها با بارسلونا یعنی کیفیت بازیکنانی چون رونالدو و فرناندز و‌بنزما و وینیسیوس و لوکاکو‌و‌جورجینیو و‌لواندوفسکی با مردانی چون لوک دیونگ و… داشته باشند اما بی گمان تفاوت بزرگ‌بارسلونا را با چلسی و رئال مادرید و لیورپول و بایرن مونیخ … را باید در نوع کیفیت تفکر و آماده سازی و کوچینگ و… مردی چون کومان با توخل و آنجلوتی و کلوپ و ناگلزمن … دید .

سالها پیش اصطلاحی در فوتبال ایران و‌خصوصا در مورد مربیان سنتی چون علی پروین و‌امیر قلعه نویی … استفاده میشد فوتبال با سیستم علی اصغری بود. فوتبال علی اصغری فوتبالی بود که مترادف با تک سیستمی و‌اصولا فوتبال ذاتی بود و‌عمدتا روی هوا و تنها در سانتر کردن های ممتد خلاصه میشد .

این سیستم می توانست موفق باشد اگر تیم مدافعین کناری سریع و‌تکنیکی و با قابلیت سانترهای دقیق و موثر و‌سرزن های موثر در نوک‌حمله همراه بود اما وقتی مدافعین و‌اصولا بازیکنان کناری موثری وجود نداشتند و سانتر فوروارد مناسب نبودند ره به جایی نمی برد و‌ نکته ای که در سالهای دور انتقاد بیشتری داشت استفاده از مدافعین سرزن در نوک‌حمله و‌مردانی چون ابراهیم تقی پور و‌حنیف عمران زاده … در سیستم علی اصغری بود .

بارسلونا در بازی با گرانادا یاد آوری دویاره ای از آنچه بود که طرفداران قدیمی سرخابی های تهران بارها ان را دیده و رنج‌کشیده بودند . براستی کومان با مردانی تکنیکی چون‌کوتینیو‌و دمیر و‌پویگ‌و‌ ممفیس و‌ گابی چرا این همه علی اصغری بازی کرد؟ این که نمایش گرانادا هم‌ بی شباهت به فوتبال بحرین و دیگر کشورهای خلیج فارس در وقت کشی نداشت و داور هم یار دوازدهم انها بود نمی تواند توجیه مناسبی برای این نمایش علی اصغری کاتالانها باشد .‌کومان بد شانس است که دو‌مدافع چپش مصدوم بودند و‌دست در نیمه دوم‌با اشتباهات بی کرانش رنج این مصدومیت ها را بیشتر کرد اما به واقع با پیکه و لوک دیونگ‌ چگونه قرار بود اتفاق بزرگی بیافتد؟ پیکه یاد آور ابراهیم تقی پور و لوک‌دیانگ‌ بازیکنی چون پایان رافت ان سالها بود . بارسلونا علاوه بر جوانی بازیکنان و‌ناکار آمدی قدیمی ها چوب بی فلسفه بازی کردن و‌مهمتر از بازی علی اصغری خود را می خورد و این دقیق تفاوت رئال مادریدی است که در مستایا والنسیا با وینیسیوس و بنزما و کاماوینگا … بازی باخته را می برد و‌بارسلونا که در نیوکمپ به زور از تیم رتبه ۱۷ مساوی می گیرد .

بارسلونا برنامه در هیچ زمینه تاکتیکی ندارد و‌شایعاتی چون مربیگری یوردی کرایف نشان می دهد بی برنامگی و‌خود تخریبی تمامیت این باشگاه را به خطر انداخته فعلا سیستم علی اصغری در کاتالونیا حاکم است . در هر حال بازی شب گذشته بارسا نشان داد که سیستم علی اصغری جهانی است .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن