رونمایی از امید هواداران بارسلونا در ادامه فصل


رونمایی از امید هواداران بارسلونا در ادامه فصل

باشگاه بارسلونا روزهای سختی را سپری می کند . آبی اناری پوشان شهر بارسلون تحت هدایت رونالد کومان در لالیگای اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا بسیار ضعیف ظاهر شده اند . هواداران بارسلونا امیدوارند تا باز هم روزهای خوب تیمشان را در ورزشگاه نیوکمپ جشن بگیرند . نوشته رونمایی از امید هواداران بارسلونا در ادامه فصل اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال...

رونمایی از امید هواداران بارسلونا در ادامه فصل

امید هواداران بارسلونا به تکرار روز های خوب آبی اناری پوشان در ورزشگاه نیوکمپ به قلم دکتر تورج عاطف
نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ | ۹:۵۱
رونمایی از امید هواداران بارسلونا در ادامه فصل

باشگاه بارسلونا روزهای سختی را سپری می کند . آبی اناری پوشان شهر بارسلون تحت هدایت رونالد کومان در لالیگای اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا بسیار ضعیف ظاهر شده اند . هواداران بارسلونا امیدوارند تا باز هم روزهای خوب تیمشان را در ورزشگاه نیوکمپ جشن بگیرند .

رونمایی از امید هواداران بارسلونا در ادامه فصل

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ورزشگاه نیوکمپ در تاریخ بیست و چهارم سپتامبر سال ۱۹۵۷ افتتاح شد که افتتاح این ورزشگاه داستان جالبی دارد .
در بیرون ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا مجسمه یکی از بزرگترین اسطوره های آبی و اناری ها قرار دارد . مردی که در جشن یک صد سالگی بارسلونا در سال ۱۹۹۹ بعنوان بهترین بازیکن تاریخ بلوگرانا ( تا قبل از ظهور مسی) انتخاب شده است.

او هیچوقت قهرمان لیگ اروپا نشده و هیچگاه توپ طلا اروپا را نبرد . او با این که در تیم اسپانیا بازی کرد ولی حتی اسپانیائی هم نبود( هر چند که او سابقه بازی در تیمهای ملی چکسلواکی و مجارستان را هم دارد ) .

او در بوداپست به دنیا آمد اما در ۱۷ سالگی عضو تیم ملی فوتبال چکسلواکی شد ! دیکتاتوری های استالینی که بر چکسلواکی غلبه کرد اوبه مجارستان برگشت و سه بازی هم برای تیم ملی کشور زادگاهش بازی کرد و در سال ۴۹ پس از تبدیل مجارستان به جمهوری خلق مجارستان از این کشور فرار کرد .
پیوستن کوبالا به بارسلونا با حکایتهای بی شماری از جنگ دو غول فوتبال اسپانیا یعنی رئال مادرید و بارسلونا همراه بود اما سر انجام او به بارسلونا پیوست و این اتفاق در سال ۱۹۵۱ بود و ملقب به اولین ستاره در دوران خاکستری پس از جنگ در اسپانیا شد.

او همراه بارسلونا ۴ لیگ در سال های ۵۲، ۵۳ ، ۵۹، ۶۰ . ۵ کوپا دل ژنرالینیو ذر سال های ۵۱ ،۵۲ ،۵۳، ۵۹، ۶۰ می برد و برای یک دهه ستاره ی بی چون چرای بارسلونا و محبوب هواداران بود و در هر بازی هزاران تماشاگر به ورزشگاه می‌آمدند تا به تماشای بازی این بازی‌ساز پویا بنشینند و بسیاری معتقدند ساختن ورزشگاه نیوکمپ بعلت حضور کوبالا در بارسلونا بود. تا به امروز ورزشگاه نیوکمپ میزبان مسابقات مهم زیادی بوده است که می توان از مهمترین آنها به دیدار نیمه نهائی جام جهانی ۱۹۸۲ مابین ایتالیا و لهستان اشاره داشت که ایتالیائی ها شگفتی ساز آن جام پس از دوازده سال به فینال رسیدند شدند و بازی فینال لیگ قهرمانان فصل ۱۹۸۸- ۸۹ اشاره داشت که تیم آث میلان توانست پس از بیست فصل قهرمانی دومی را که در سنتیاگو برنابئو و با پیروزی در برابر آژاکس به دست آورده بود این بار در زمین رقیب صاحبان ورزشگاه سنتیاگو برنابئو و در برابر استوا بخارست به سه گانه تبدیل کند .

در آخرین فصل قرن بیستم نیز فینال مشهور منچستر یونایتد و بایرن مونیخ در این ورزشگاه برگزار شد و شیاطین سرخ توانستند پس از سی و یک سال یک بار دیگر قهرمان اروپا بشوند .

نیوکمپ معبد عاشقان آبی و اناری ها است و بی گمان نامی فراموش نشدنی در دنیای ورزشگاه مشهور چون ماراکانا و ومبلی و سنتیاگو برنابئو و جوزپه ماتزا و اولدترافورد .. است و در این روزهای سخت این باشگاه نمادی برای صبر و تلاش برای رسیدن به روزهای آِینده است .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید