نگاهی به عناوین نشریات استان مرکزی


نگاهی به عناوین نشریات استان مرکزی

اراک - ایرنا - زبان و ادبیات فارسی گنجینه ارزشمند، پایگاه حفاظتی پژوهشی در سنگ نگاره‌های خمین و یازده نفر برای یک شهر از عناوین خبری برجسته نشریات نسل ما، سرچشمه و روزنامه وقایع استان مرکزی است.

ماهنامه نسل ما تیتر برجسته شماره ۲۰ خود را ب ه تحلیل مباحث فرهنگی و تمدن ایرانی اختصاص داده و در مطلبی با عنوان زبان و ادبیات فارسی گنجینه ارزشمند فرهنگ ایرانیان به قلم «سایه قهیه‌ای» به چاپ رسانده است.

زبان و ادبیات فارسی دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی، با هزاران آثار گرانسنگ در زمینه‌های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفی، کلامی، تاریخی، هنری و مذهبی همواره مورد توجه و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین‌های دور و نزدیک بوده است.

باوجود حوادث و رویدادهای پر تب و تاب و گاه ناخوشایند، باز هم این زبان شیرین و دلنشین در دورترین نقاط جهان امروزه حضور و نفوذ دارد.

۲۷ شهریور روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار نامگذاری شده است که ارزش زبان و ادبیات فارسی را بیش از پیش یادآوری می کند.

حمل مرغ در استان مرکزی فقط با بارکد پستی، مکان یابی ۱۰ نقطه اراک برای سایت ورزش‌های ساحلی و ۱۷ میلیون مترمکعب کسری مخزن سالانه سدهای استان از دیگر عناوین خبری ماهنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی به مدیر مسئولی «سایه قهیه ای» است.

هفته نامه سرچشمه استان مرکزی نیز در شماره ۱۰۲۵ خود به وضعیت سنگ نگاره‌های خمین و پایگاه حفاظتی پژوهشی در این مجموعه پرداخته است.

«مصطفی مرزبان» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با ثبت جهانی سنگ نگاره‌های خمین، پایگاه حفاظتی پژوهشی در منطقه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ثبت این سنگ‌نگاره های تاریخی در فهرست آثار ملی کشور، تعطیلی معادن منطقه، تهیه مستندات و تشکیل پرونده ثبت جهانی و سرکشی دوره‌ای از این آثار را از اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد و گفت: با ثبت جهانی سنگ‌نگاره‌ها تشکیل یک پایگاه حفاظتی در منطقه ضروری است.

رواج مدگرایی در معماری، افزایش ۴۶ درصد پوشش عملیاتی آتش‌نشانی اراک و پایان انحطاط تاریخی کشور با انقلاب اسلامی از دیگر عناوین خبری هفته نامه سرچشمه با مدیر مسئولی و صاحب امتیازی «مژگان قاسمی» است.

در شماره ۱۴۷۴ روزنامه وقایع استان مرکزی نیز مطلبی به چاپ رسیده که به بررسی انتخاب شهردار کلانشهر اراک پرداخته است.

با برگزار نشدن جلسات فوق‌العاده شورای شهر اراک برای انتخاب شهردار به‌دلیل حضور نیافتن اعضای معترض همچنان مرکز استان بدون شهردار است.
پس از آبستراکسیون «محمد عسگری»، «داود قربانی»، «پیمان عین القضات» و «عباس خسروانی» اعضای شورای شهر اراک در نخستین جلسه انتخاب نهایی شهردار مقرر شده بود جلسه دوم ۳۰ شهریورماه برگزار شود که جلسه فوق‌العاده شورا رسمیت نیافت و اعضا نتوانستند شهردار اراک را انتخاب کنند. جلسه سی و یکم شهریور ماه شبانه لغو و کار به هفته بعد سپرده شد.
سید«علی آقازاده»، استاندار مرکزی در واکنش به اتفاقات اخیر شورا در نامه‌ای خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر اراک گفت: به دور از موضوعات و مسائل حاشیه‌ای در اسرع وقت شهردار را انتخاب کنید.
در نامه استاندار خطاب به رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر اراک آمده است: «به استناد تبصره یک ماده ۸۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که اشعار می‌دارد شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کند. شورای اسلامی شهر اراک باوجود گذشت مدت یک ماه و نیم از فعالیت، ظاهراً به دلیل وجود اختلافات میان اعضا هنوز موفق به انتخاب شهردار نشده است.

پمپاژ ناامیدی، ترازوی نابرابر و حل مشکل مسکن در کنار افزایش یارانه از دیگر عناوین خبری روزنامه وقایع استان مرکزی به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «نیره یوسفی» است.

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۱ دو هفته نامه، ۲۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصل‌نامه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید