سامانه موکب اشتغال محرومان به منظور رفع فقر در سمنان ایجاد شد


سامانه موکب اشتغال محرومان به منظور رفع فقر در سمنان ایجاد شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: سامانه موکب اشتغال محرومان به منظور رفع فقر و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت های جامعه اسلامی، اقدام به برپایی موکب الکترونیکی emookeb.ir کرده است.

مجید شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سامانه موکب اشتغال محرومان، برگرفته از فرهنگ امام حسین (ع) و اربعین است ابراز داشت: در این سامانه ۱۲ نوع خدمت در حوزه‌هایی مانند آموزش، کاریابی، مشاوره و ارائه ایده کسب و کار ارائه می‌شود.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این سامانه در استان سمنان بیش از ۱۶۰ نفر خادم درسطح استان در حوزه هایی چون آموزش، تامین مواد اولیه، کاریابی و استخدام اعلام امادگی کرده و بیش از ۴۷۰ مورد خدمت به نیازمندان در حوزه اشتغال صورت گرفته است.

رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: این سامانه با هدف مردمی کردن فعالیت های کسب و کار، توسعه فرهنگ عدالت اجتماعی و کمک به هم‌ نوع و استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای ایجاد شغل از ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کرده است و استان سمنان به عنوان یکی از استان های پیشرو در این حوزه اقدام به برپایی موکب فیزیکی اشتغال برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سطح گسترده کرده است.

شریفی بیان کرد: در این سامانه هر فرد، ارگان و نهاد و سازمانی می‌تواند در مسیر تفکر امام حسین (ع) گام بردارد و برای اشتغال زایی محرومان هرخدمت که از دستش برمی‌آید انجام دهد.

وی ابراز داشت: خدمت گیرندگان که از سمت مراجع دارای صلاحیت مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و مراکز نیکوکاری شناسایی می‌شوند، نیازمندی آنها توسط خادمین تایید می‌گردد.

رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: موکب اشتغال محرومان استان سمنان تا هفتم مهر ماه هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۱ پذیرای مراجعه کنندگان در پارک موزه دفاع مقدس سمنان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)