معرفی اتوبوسی دوطبقه و الکتریکی با گشتاور 3500 نیوتن‌متری!


معرفی اتوبوسی دوطبقه و الکتریکی با گشتاور 3500 نیوتن‌متری!

پیشرانه‌های الکتریکی و مجموعه باتری‌های آن‌ها تنها مختص خودروهای سواری نیستند. این تکنولوژی می‌تواند در خودروهای تجاری نیز بکار رود و بسیاری از بخش‌های خودروهای تجاری قبلاً این موضوع را بررسی کرده یا در حال تست و استفاده از قوای محرکه الکتریکی هستند. یکی از وسایل نقلیه‌ای که احتمالاً به حالت تمام الکتریکی در خواهند … The post معرفی اتوبوسی...

پیشرانه‌های الکتریکی و مجموعه باتری‌های آن‌ها تنها مختص خودروهای سواری نیستند. این تکنولوژی می‌تواند در خودروهای تجاری نیز بکار رود و بسیاری از بخش‌های خودروهای تجاری قبلاً این موضوع را بررسی کرده یا در حال تست و استفاده از قوای محرکه الکتریکی هستند. یکی از وسایل نقلیه‌ای که احتمالاً به حالت تمام الکتریکی در خواهند آمد اتوبوس‌ها هستند. مسیرهای مشخص، زمان‌های شارژ دوباره برنامه ریزی شده و لجستیک مناسب می‌تواند حمل‌ونقل آلاینده شهری را ناپدید کند و یکی از چنین محصولات که در دست توسعه می‌باشد با نام Jewel E دوطبقه معرفی شده است.

معرفی اتوبوسی دوطبقه و الکتریکی با گشتاور 3500 نیوتن‌متری!

این اتوبوس دوطبقه محصول شرکت Equipmake است که متخصص الکتریکی سازی خودروهای تجاری بوده و این اتوبوس را با همکاری شرکت کوچ بیلدر اسپانیایی Beulas تولید کرده است. Jewel E از قوای محرکه بدون آلایندگی که می‌تواند در اتوبوس‌هایی با ابعاد متنوع بکار رود سود برده است. این قوای محرکه حداکثر قدرت ۵۳۶ اسب بخاری و گشتاور قابل‌توجه ۳۵۰۰ نیوتن متری را تولید می‌کند. پیشرانه HTM 3500 این کمپانی می‌تواند با مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۵۴۳ کیلووات ساعتی همراه شود.

معرفی اتوبوسی دوطبقه و الکتریکی با گشتاور 3500 نیوتن‌متری!

باتری بزرگ یاد شده می‌تواند شعاع حرکتی ۴۰۲ کیلومتری ایجاد کند که برای یک اتوبوس با مسیر حرکت مشخص در شهر مناسب خواهد بود. کمپانی سازنده می‌گوید Jewel E همچنین اولین اتوبوس تمام الکتریکی است که استانداردهای حمل‌ونقل و ایمنی لندن در سال ۲۰۲۴ را پاس می‌کند. این اتوبوس نه تنها برای سیستم اتوبوس‌رانی لندن طراحی شده بلکه ویژگی‌های ایمنی برجسته‌ای دارد.

معرفی اتوبوسی دوطبقه و الکتریکی با گشتاور 3500 نیوتن‌متری!

انتظار می‌رود تست‌های پیش از تحویل این محصول از اواخر سال جاری میلادی شروع شود. احتمالاً سرویس‌دهی Jewel E از اوایل سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد. بریتانیا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۴ حداقل ۴ هزار اتوبوس بدون آلایندگی ساخت داخل را روانه خیابان‌ها کند. اتوبوس‌ها محصولاتی عالی برای الکتریکی سازی هستند زیرا در فواصل کوتاه و مشخص بکار می‌روند و از آنجایی که این خودروها در طول شب استفاده نمی‌شوند بنابراین مسئله شارژ درباره آن‌ها تا حد زیادی حل ‌شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور