بررسی اولیه ایران خودرو تارا + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب


بررسی اولیه ایران خودرو تارا + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب

گجت نیوز به تازگی تحویل ایران خودرو تارا آغاز شده است. این خودرو دارای مزایا و معایب زیادی است که در ادامه به بررسی مشخصات، تجهیزات و طراحی آن می‌پردازیم. شرکت ایران خودرو به تازگی نخستین سری از تارا دنده‌ای را در اختیار مشتریان خود قرار داده است و به دنبال این موضوع قرار دادن آگهی‌های فروش... نوشته بررسی اولیه ایران خودرو تارا + مشخصات،...

به تازگی تحویل ایران خودرو تارا آغاز شده است. این خودرو دارای مزایا و معایب زیادی است که در ادامه به بررسی مشخصات، تجهیزات و طراحی آن می‌پردازیم.

شرکت ایران خودرو به تازگی نخستین سری از تارا دنده‌ای را در اختیار مشتریان خود قرار داده است و به دنبال این موضوع قرار دادن آگهی‌های فروش این اتومبیل در سایت‌های مربوطه نیز کلید خورده است. تارا دنده‌ای هم‌اکنون با قیمتی بین ۳۹۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد و انتظار می‌رود پس از گذشت مدتی قیمت واقعی این اتومبیل مشخص شود. طبق گفته فعالان بازار خودرو قیمت ایران خودرو تارا در حدود ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

با وجود این که عرضه اتومبیل تارا از سوی شرکت ایران خودرو آغاز شده است،‌ اما تاکنون استقبال چندانی از این اتومبیل صورت نگرفته و بسیاری از افراد در انتظار عرضه نسخه اتوماتیک این اتومبیل به بازار هستند،‌ چرا که نسخه اتوماتیک تارا از امکانات بیشتری بهره‌مند است.

طراحی تارا با الهام گرفتن از یوزپلنگ ایرانی

بررسی اولیه ایران خودرو تارا + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب

طبق اعلام شرکت ایران خودرو، قسمت عقب تارا دنده‌ای با تکیه بر معماری سنتی طراحی شده و همچنین قسمت جلوی این اتومبیل نیز با الهام گرفتن از یوزپلنگ ایرانی طراحی شده است؛‌ اما با وجود این اظهارات با مشاهده تارا متوجه می‌شوید که این اتومبیل بسیار شبیه به پژو ۳۰۱ است. جلوپنجره در نظر گرفته شده برای تارا از جنس پلاستیک است که این مسئله برای خودروی جدیدی مانند تارا چندان مناسب نیست و طراحی قسمت جلوی این اتومبیل را با یک ایراد بزرگ همراه می‌کند. یکی دیگر از نکات منفی تارا طراحی سپر عقب آن است که بدون هیچ خلاقیت خاصی و به صورت کاملا ساده انجام شده است. لازم به ذکر است که این سپر از جذابیت چراغ پیوسته تارا نیز کم می‌کند.

استفاده از پلاستیک خشک در کابین تارا دنده‌ای

شرکت خودروسازی ایران خودرو کابین اتومبیل تارا یعنی ویژه‌ترین محصول داخلی خود را نیز مانند سایر خودروهای داخلی با پلاستیک خشک پوشانده است. استفاده از پلاستیک خشک در داخل کابین باعث می‌شود اتومبیل پس از گذشت مدتی به سر و صدا بیفتد و صاحب ماشین باید برای حل این مشکل حاضر به پرداخت هزینه زیادی شود. البته باز هم جای شکرش باقی است که ایران خودرو پس از گذشت سال‌ها بی‌خیال تزیین کنسول با پلاستیک طرح چوب شده است و ایران خودرو تارا از این مسئله در امان مانده است.

ایران خودرو برای تارا دنده‌ای سانروف در نظر نگرفته است و علاوه بر این ردیف جلوی این اتومبیل نیز از دستگیره‌های سقف بی بهره هستند که این مسئله برای خودرویی در کلاس تارا جای تأسف دارد و شاید خیلی‌ها با آگاهی از این موضوع از تارا دلسرد شده و به سراغ خرید اتومبیل‌های دیگری بروند که از این امکانات بهره‌مند هستند.

پیشرانه در نظر گرفته شده برای ایران خودرو تارا

برای خودرو تارا موتور TU5 پلاس در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرت ۱۱۳ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۱۴ نیوتن‌متر به تولید برساند. لازم به ذکر است وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است که راننده را برای تعویض دنده کمی با مشکل مواجه می‌کند؛‌ اما با این وجود در مقایسه با گیربکس‌های دیگر این شرکت خودروسازی یک سر و گردن بالاتر است.

عملکرد مناسب تارا دنده‌ای در پیچ‌ها

ایران خودرو تارا به دلیل بهره‌مندی از سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی و سیستم کنترل کشش، فرمان‌پذیری مناسبی پیدا کرده و علاوه بر این عملکرد مناسبی را در پیچ‌ها از خود نشان می‌دهد. سواری تارا نیز به علت برخورداری آن از سیستم تعلیق توییست بیم در مقایسه با دنا پلاس نرم‌تر شده است. با تمام این اوصاف تارا از نظر سرعت چندان قوی نیست و اگر به دنبال خودرو پرسرعتی هستید می‌توانید به سراغ خودروهای دیگری نظیر دنا پلاس بروید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند