لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به فارسی

کانادا در اکثر مواقع با کمبود نیروی کار مواجه است و برای حل این مشکل از استخدام نیروی کار خارجی استفاده می‌کند. با توجه به پیش‌بینی‌ها، بعد از کرونا و بهبود وضعیت اقتصادی، در کانادا نیاز به نیروی کار بیشتر از قبل خواهد بود. با توجه به این موضوع افراد بسیاری می‌توانند برای کار به کانادا مهاجرت کنند یا از طریق مهاجرت تحصیلی به کانادا رفته و پس از اتمام تحصیلات در کانادا مشغول به کار شوند زیرا شانس افرادی که در کانادا تحصیل کرده‌اند برای پیدا کردن کار و اخذ اقامت این کشور بیشتر است. در ادامه این مقاله لیست مشاغل موردنیاز کانادا را بررسی می‌کنیم تا اگر قصد کار یا تحصیل در کانادا را دارید برنامه خود را هوشمندانه‌تر بچینید. با ما همراه باشید.

معرفی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به فارسی

در کانادا نیاز به نیروی کار بالاست و مشاغل زیادی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار می‌گیرند. در ادامه مهمترین و پردرآمدترین مشاغل مورد نیاز در کانادا را معرفی می‌کنیم.

فناوری اطلاعات

کانادا یکی از پیشتازان علوم کامپیوتر و ITدر دنیاست به همین دلیل این تخصص همواره از مشاغل موردنیاز کانادا بوده است.

برنامه نویس، طراح سایت، توسعه دهنده سایت، تکنسین شبکه، متخصص تحلیل داده، مشاور و مدیر فناوری اطلاعات و کامپیوتر از مشاغل موردنیاز کاناداست. تمامی این مشاغل پردرآمد هستند ولی فرد باید مهارت‌هایی مثل تسلط به پایتون، جاوا، لینوکس و ... را با توجه به موقعیت شغلی داشته باشد.

مهندسی

مهندسی همیشه جزو مشاغل مورد نیاز در کشور کانادا بوده است. مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی پروژه و مهندسی کنترل کیفیت از محبوبترین مشاغل است که در کانادا جذب بالایی نیز دارد. تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی و ابزارهای مورد نیاز هر رشته شانس شما را برای گرفتن موقعیت کاری مناسب بیشتر می‌کند.

پزشکی

از پردرآمدترین مشاغل در کانادا می‌توان به رشته‌های پزشکی اشاره کرد. پزشکان و فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی که واجد شرایط هستند می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند.

پرستار، عینک ساز، فیزیوتراپیست، روانشناس، داروساز و دستیار کادر درمان از مشاغل مورد نیاز در کاناداست. البته تحصیل و کار در رشته‌های پزشکی در کانادا کمی سخت است. پس اگر قصد تحصیل و کار در کانادا را دارید پیشنهاد می‌کنیم رشته دندانپزشکی و دستیار دندانپزشکی در کانادا را بررسی کنید.

در مقاله تحصیل دندانپزشکی در کانادا از سایت کن اپلای می‌خوانیم: داشتن معدل حداقل 4 برای ورود به دانشگاه‌های دندانپزشکی کانادا لازم است، البته این معدل می‌تواند با توجه به استان و دانشگاه مورد نظر تغییر کند. از دیگر مدارک مورد نیاز برای ورود به این رشته داشتن مدرک لیسانس در رشته‌هایی پیش نیاز دندانپزشکی و کسب نمره مورد نظر در آزمون‌های لازم برای ورود به دندانپزشکی از دیگر ویژگی‌های مورد نیاز است. طول دوره این رشته در دانشگاه‌های کشور کانادا حدود 4 تا 6 سال است، تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا به سه دوره مختلف تقسیم می‌شود. معمولا در این دوره‌ها دانشجویان توانایی خود را در بخش‌های مختلف فیزیولوژی، معاینه، عیوب فک و دندان، تشخیص و درمان گسترش می‌دهند. معمولا دوره اول و دوم حدود دو سال طول می‌کشد که شامل آموزش‌های چند رشته‌ای و بخش‌های نظری است، در این دوره فرد دانشجو در فضای بیمارستان هم به تحت آموزش‌های عملی قرار می‌گیرد.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به فارسی

امور مالی و حسابداری

امور مالی و حسابداری جزو مشاغل موردنیاز کاناداست و افراد متخصص با رزومه کاری و تحصیلی خوب می‌توانند از طریق اخذ جاب آفر در این کشور مشغول به کار شوند. کارمند دفتری، کارمند حقوقی، دستیار امور اداری، کارمند ورود اطلاعات و خدمات مشتریان از مشاغل موردنیاز در کانادا در علوم امور مالی است.

مدیر مالی، مشاور ارشد مالی، حسابدار، حسابدار مالیاتی، کارمند حقوق و دستمزد و ... نیز از مشاغل مورد نیاز کانادا در رشته‌های حسابداری است.

بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش از علوم رو به رشد در کاناداست. اکثر زیرشاخه‌های این تخصص جزو مشاغل موردنیاز در کانادا است.

مدیر دیجیتال مارکتینگ، متخصص سئو، کارشناس فروش، مدیر بازاریابی، اکانت منیجر و ... از بهترین مشاغل در کاناداست. داشتن روزمه کاری و تحصیلی مناسب، تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی و تسط به ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، مایکروسافت آفیس و ... شانس فرد را برای اخذ موقعیت شغلی در کانادا بیشتر می‌کند.

ناک یا NOC کانادا چیست؟

با توجه به مطلبی از سایت معتبر canada.ca درباره ناک میخوانیم: در کانادا از سیستم طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) برای طبقه بندی مشاغل استفاده می‌شود. مشاغل بر اساس نوع زیر گروه بندی می شوند:

وظایف کاری کاری که یک فرد انجام می دهد.

برای مهاجرت کاری، گروه‌های اصلی مشاغل عبارتند از:

نوع مهارت 0 مشاغل مدیریتی مانند:

مدیران رستوران مدیران معدن کاپیتان های ساحلی

سطح مهارت A مشاغل حرفه ای که معمولاً نیاز به مدرک دانشگاهی دارند. مانند:

پزشکان دندانپزشکان معماران

سطح مهارت B مشاغل فنی که معمولاً مدرک کالج یا کارآموزی نیاز دارند. مانند:

آشپزها لوله کش برقکاران

سطح مهارت C مشاغل متوسط که معمولاً نیاز به تحصیلات در سطح دبیرستان یا آموزش‌های خاص دارند. مانند:

قصابی های صنعتی رانندگان کامیون سرو غذا و نوشیدنی

سطح مهارت D مشاغل کارگری که معمولاً آموزش‌های حین کار را ارائه می‌دهند. مانند:

میوه چین‌ها کارکنان نظافت کارگران میدان نفتی

برای مثال اگر می‌خواهید به عنوان یک کارگر ماهر درخواست دهید باید عنوان شغلی، کد و سطح مهارت خود را در NOC پیدا کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به فارسی

کلام آخر

اخذ جاب آفر از کانادا در صورتی امکان پذیر است که شما روزمه کاری و تحصیلی قوی داشته باشید. در غیراینصورت آسان‌ترین راه برای شما مهاجرت تحصیلی به کاناداست. در طول زمان تحصیل در کانادا می‌توانید به کار نیمه وقت مشغول شوید و بعد از اتمام تحصیل در صورت گسترش مهارت‌های خود به عنوان فردی که در دانشگاه‌های معتبر کانادا تحصیل کرده شانس بیشتری برای پیدا کردن کار و اخذ ویزای کار کانادا خواهید داشت. موسسه CanApply می‌تواند به شما در روند مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای کاری کانادا کمک کند.