با خستگی چشم چه باید کرد؟ + راه های خلاص شدن از آن

با خستگی چشم چه باید کرد؟ + راه های خلاص شدن از آن

زمان خیرخ شدن به صفحه نمایش بیش از هر چیز دیگری نگران کننده است، اما در حال حاضر قصد داریم توضیح دهیم این همه گیری منجر به افزایش مدت زمان استفاده از صفحه نمایش نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز شده است. از کار اداری گرفته تا جشن تولد همه چیز به سمت فضای آنلاین تغییر کرده است که بر سلامت چشم تاثیر می گذارند.

خستگی چشم چیست؟

تمرکز زیاد و طولانی مدت روی صفحه نمایش، رانندگی طولانی مدت و کارهای طولانی مانند نوشتن و خواندن می تواند منجر به خستگی چشم شود. تمرکز شدید یعنی اغلب پلک نمی زنید. صفحه های دیجیتال می توانند پلک زدن را کاهش داده و مردمک چشم را خشک و تحریک پذیر کنند. این امر نشان می دهد هنگام تمرکز طولانی مدت روی هر چیزی چشم به استراحت نیاز دارد.

علائم خستگی چشم

تشخیص خستگی چشم کار آسانی نیست زیرا علائم در برخی موارد می تواند خود را به چیزهای دیگر تبدیل کند. برخی از افراد ممکن است دچار سردرد، درد و سفتی در ناحیه گردن شوند یا در تمرکز مشکل داشته باشند.

حتی احتمال آبریزش چشم نیز وجود دارد که در این صورت بینایی تار می شود، چشم ها ممکن است بسوزد یا حتی خارش داشته باشند یا شما حساسیت بیشتری نسبت به نور داشته باشید. همه این علائم نشان می دهد چشم به بسته شدن و استراحت نیاز دارد.

چگونه از خستگی چشم جلوگیری کنیم؟

اندازه فونت در لپ تاپ و تلفن های همراه باید افزایش یابد. تابش خیره کننده و انعکاس از صفحه می تواند فشار بیشتری را به چشم وارد کند، بنابراین افزایش فونت می تواند در کاهش فشار کمک کند.

با نگهداشتن صفحه نمایش در فاصله ایمن و مناسب سعی کنید از بروز عوارض ناشی از آن فاصله کم بکاهید.

روشنایی صفحه را کاهش داده و پلک زدن بین آنها را فراموش نکنید. حتی می توانید یک زنگ هشدار روی تلفن یا یک یادداشت کنار صفحه خود قرار دهید تا به خود برای پلک زدن یادآوری کنید.

از قانون 20-20-20 پیروی کنید. هر 20 دقیقه، حداقل 20 ثانیه به جسمی در فاصله 20 فوت نگاه کنید. این به چشم زمان لازم برای استراحت بسیار مورد نیاز را ارائه می دهد.

با خستگی چشم چه باید کرد؟ + راه های خلاص شدن از آن

با خستگی چشم چه باید کرد؟ + راه های خلاص شدن از آن

راه های رفع خستگی چشم

تا زمان عدم بهبودی به هیچ صفحه ای نگاه نکنید.

سالی یکبار معاینه چشم انجام دهید.

خستگی چشم می تواند بدلیل مشکلات زمینه ای چشم مانند نزدیک بینی تشدید شود.

مترجم: الهه زارعی