امام‌جمعه شیراز: اهل سنت در عزاداری حسینی، پای کار است


امام‌جمعه شیراز: اهل سنت در عزاداری حسینی، پای کار است

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: اهل سنت عزیز ما همواره برای مجلس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) پای کار بوده اند چرا که نوه پیامبر ما شهید است و شهید زنده است و کدام شهید از امام حسین(ع) بالاتر است؟

بنا بر مطلب ارسالی روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام این سخنان را یکشنبه در نخستین یادواره شهدای اهل سنت استان فارس و گرامی‌داشت شهید اهل سنت بهرام مبارکی که در شهر اِوَز برگزار شد، بیان کرد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد:‌ این مسیر و سیره احترام به خاندان پیامبر اسلام و تکریم اهل بیت باید ادامه پیدا کند.

امام‌جمعه شیراز: اهل سنت در عزاداری حسینی، پای کار است


دژکام با اشاره به همزمانی مناسبت اربعین حسینی امسال با پنجم مهرماه گفت: اگر تا امروز یاد و نام شهید مبارکی ها را گرامی می داریم به واسطه کاری بود که امام حسین (ع) انجام داد؛ از این رو، در آستانه اربعین حسینی شایسته است که بازنگری کنیم و بیندیشیم این همه شهادت از روز آغاز ترویج اسلام در مدینه تاکنون برای چه بوده است؟
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم،‌ به این پرسش پاسخ داد و اظهار داشت: هدف نهایی از شهادت‌ها این است که دین حق که همان دین اسلام است، جهان‌شمول و غالب شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: این مسیر دارد در طول تاریخ طی می شود اما تا رسیدن به این هدف راه بلندی در پیش است؛ دین اسلام نباید در مرزهای جغرافیایی محدود بماند بلکه باید به اقصی نقاط عالم این تبلیغ صحیح و انسانی این دین مبین برسد.

امام‌جمعه شیراز: اهل سنت در عزاداری حسینی، پای کار است


دژکام گفت: ما در مقاطع مختلف تاریخی، به یک قدرت بزرگ اسلامی تبدیل شده ایم اما به آرمان ترسیم شده در قرآن کریم (لیظهره علی الدین کله) نرسیدیم؛ آن روزی که اسلام در اوج قدرت حکومت خود قرار گرفت، دشمنان اسلام در تمدن غرب متوجه خطر جدی شدند و برنامه ریزی کردند تا این قدرت را مهار و نابود کنند.
این عضو هیات علمی دانشگاه گفت:‌ به قبل و بعد جنگ های جهانی اول و دوم و بلایی که بر سر جهان اسلام آوردند نگاه کنید، دشمن خارجی و دسیسه چینی خائنان داخلی، کشورهای اسلامی را چندپاره، دسته دسته و ضعیف کرد. دشمن به همین هم راضی نشد و آمد قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر اسلام را غصب کرد و به صهیونیست‌های آدم‌کش تقدیم کرد. چرا به این نقطه رسیده ایم؟

امام‌جمعه شیراز: اهل سنت در عزاداری حسینی، پای کار است


دژکام خاطرنشان کرد:‌ امروز عنان و اختیار چند کشور مسلمان در سطح جهان در دست کفار و مشرکین است؟ چرا فلاسفه غربی به صراحت جرات می‌کنند که بگویند دوره دین تمام شده است؟
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:‌ انقلاب اسلامی در ایران بنا شده تا بگوید دوران دین مداری و حکومت دینی تمام نشده است بلکه این حکومت و تفکر می‌تواند جهان‌گیر و جهان‌شمول باشد. ما در آغاز حرکت جهانی اسلام هستیم تا سرانجام این دین مبین در سراسر جهان غالب شود و حق مظلومان را بستاند و جلوی ظلم را بگیرد و عدالت را گسترش دهد.
امام جمعه شیراز با گرامیداشت یاد شهید مبارکی از شهدای اهل سنت استان فارس گفت: این شهید عزیز که از اهل سنت است و همه شهدای ما از صدر اسلام تاکنون برای تحقق همین هدف به شهادت رسیده اند.
دژکام همچنین یادآور شد: زمانی، از اندونزی و جزایر آسیای شرقی تا زنگبار در آفریقا جایی بوده است که مجد و عظمت اسلام و ندای قرآن به گوش میرسیده است و امروز باید دوباره این گذشته باشکوه را احیا کنیم.
وی ادامه داد: اینکه ناوگروه دریایی حکومت اسلامی ما چنین مسیر طولانی را در اقیانوسها طی می‌کند، یعنی انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان اگر لازم باشد حضور راهبردی دارد و این احیای همان مجد و عظمت اسلام است.

امام‌جمعه شیراز: اهل سنت در عزاداری حسینی، پای کار است


در این یادواره که با حضور معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، نماینده لارستان، اوز، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و شمار دیگری از مسئولان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، از تعدادی از خانواده های معظم شهدای اهل سنت تقدیر به عمل آمد.

سردار شهید بهرام مبارکی که پدرش از اهل سنت شهرستان اوز و مادرش شیعه است، امسال به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ استان فارس انتخاب شده است.
وی تنها فرزند پسر خانواده بود و۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۳۷ در آبادان به دنیا آمد. در سن پنج سالگی مادرش را از دست داد. در سن ۱۲ سالگی به همدان مهاجرت کرد و تا زمان اخذ مدرک دیپلم در این شهر سکونت داشت.
شهید مبارکی بعد از اتمام تحصیلات دبیرستان به خدمت سربازی رفت و در یکی از مراکز هوانیروز تهران مشغول به خدمت شد . در سال ۱۳۵۷ به همراه تعداد کثیری از سربازان و درجه داران به دستور امام خمینی از پادگان گریخت و به آبادان رفت تافعالیت های سیاسی و مبارزاتی اش را علیه رژیم ستمشاهی تشدید کند.
وی همواره در صحنه های مبارزه حضور داشت و به وقت ایثار و فداکاری همیشه از اولین افرادی بود که حاضر می‌شد. در ۲۹ شهریور ۱۳۵۹ با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به جبهه آبادان رفت تا به مقابله با دشمنان ستمکار و متجاوز بپردازد. مدتی بعد به همراه خانواده اش مجدداً به همدان مهاجرت کرد و به لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) پیوست و با ورود به این لشکر فصل نوینی از مجاهدات خود در راستای پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی آغاز نمود.
در روزهای ابتدایی مردادماه ۶۷ با ورود بسیجیان به گردان۱۵۴، شهید مبارکی در حال سازماندهی نیروها و حرکت به سمت جنوب بود که خبر حمله منافقان از سمت کرمانشاه به وی رسیده و پیش از ورود لشکر ۳۲انصارالحسین(ع) به کرمانشاه تنها نیروی رزمی و جنگی در آن منطقه یعنی گردان حضرت علی‌اکبر به فرماندهی شهید بهرام مبارکی در مقابل نیروهای منافقین ایستادگی می‌کرد و اولین گردان مقابله کننده با منافقین در جریان عملیات مرصاد نام گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...