ناریشکین: روسیه قادر به تأمین امنیت سایبری خود است/گزارش آمریکا درباره منشاء کرونا غیرحرفه‌ای است


ناریشکین: روسیه قادر به تأمین امنیت سایبری خود است/گزارش آمریکا درباره منشاء کرونا غیرحرفه‌ای است

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه با تأکید بر توانایی کامل این کشور برای مقابله موثر با حملات سایبری از سوی غربی‌ها، گفت: آمریکا قصد دارد نفوذ خود بر افغانستان را از طریق تقویت مواضعش در منطقه آسیای مرکزی حفظ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ناریشکین" مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که در صورت افزایش توان بالقوه حملات سایبری کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، این کشور می‌تواند با اطمینان امنیت اطلاعاتی خود را تأمین کند.

ناریشکین در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" که امروز (یکشنبه) پخش شد، در این باره گفت: «مسلماً ما به دنبال توسعه روند اوضاع در این زمینه هستیم، برای اینکه باید بتوانیم همچنان امنیت ملی خود، از جمله در عرصه امنیت سایبری را تأمین کنیم. ما شاهد هستیم که شرکای خارجی ما، چه در ایالات متحده و چه در دیگر کشورهای عضو ناتو در حال افزایش توان بالقوه سایبری تهاجمی خویش هستند. ولی من می‌توانم به شما اطمینان دهم که در این عرصه روسیه توانایی کامل برای تأمین امنیت خود را دارد.»

به گفته وی، روسیه سهم خاص خود در زمینه ایجاد سیستم امنیت جهانی در عرصه سایبری دارد.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد که گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در باره منشاء ویروس کرونا، حاوی ارزیابی‌های سیاسی بوده و گزارشی غیرحرفه‌ای است.

وی افزود: «همین اواخر جامعه اطلاعاتی ایالات متحده گزارشی در این باره منتشر کرد که حاوی ارزیابی‌های بسیار مبهم و ملاحظات سیاسی است که مسلماً شایسه یک گزارش کارشناسانه و دقیق اطلاعاتی نیست و غیرحرفه‌ای و با انگیزه‌های سیاسی تهیه شده است.»

به عقیده این مقام روس، تلاش‌ها برای سیاسی کردن فعالیت جامعه اطلاعاتی آمریکا یک بحران محسوب شده و اعتبار آن را زیر سئوال برده است.

سرگئی ناریشکین همچنین در رابطه با ادعای آمریکایی‌ها در خصوص تهدید بودن روسیه، تأکید کرد که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده باید در ارزیابی خود از تهدیدات دارای اولویت، با توجه به شرایط در حال تغییر جهان، از جمله بعد از تحولات اخیر در افغانستان تجدید نظر کند.

به گفته وی، طرف روسی همکاری سازمان سیای آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی را مثبت دانسته و امکان ادامه چنین تلاش‌های مشترکی را ممکن می‌داند.

این مقام بلندپایه اطلاعاتی در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که روسیه باید در رابطه با ایجاد مشارکت جدید نظامی-فنی بین سه کشور استرالیا، آمریکا و انگلیس در منطقه اقیانوس آرام بسیار هوشیار بوده و روند اوضاع پیرامون آن را با دقت زیر نظر داشته باشد.

ناریشکین ادامه داد: «با وجود اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا در باره اینکه امنیت داخلی اولویتی مهم برای واشنگتن است، ولی به عقیده من، چنین سخنانی و تأکید بر اهمیت بیشتر امنیت داخلی در برابر گسترش دموکراسی در خارج از مرزهای آمریکا، در واقع تلاش رهبران این کشور به منحرف کردن افکار عمومی از فرار عجولانه از افغانستان است. ما به خوبی دیده‌ایم که مقامات واشنگتن در اغلب موارد به وعده‌ها و حرف‌هایشان عمل نمی‌کنند. ما اکنون هم شاهد هستیم که طرف آمریکایی در حال کار به روی طرح‌های تهاجمی جدیدی است و سعی دارد نفوذ خود بر روند اوضاع در افغانستان را از طریق تقویت مواضع این کشور در منطقه آسیای مرکزی حفظ کند.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!