نماینده مجلس: پدیده کولبری با ثبت جهانی هورامان از بین می‌رود


نماینده مجلس: پدیده کولبری با ثبت جهانی هورامان از بین می‌رود

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به ثبت جهانی منطقه هورامان و اثرات اقتصادی آن، پدیده نامیمون کولبری در این منطقه از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیوا قاسمی پور روز یکشنبه در یادواره شهدای شهر هورامان تخت شهید جمال کریمی و محمد کرمی اظهار داشت: امروز کولبری که در شان مردم کردستان نیست در منطقه رواج پیدا کرده و این امر باعث نگرانی و دغدغه ما شده است.

وی با اشاره به ثبت جهانی هورامان گفت: اکنون که منطقه هورامان ثبت جهانی شده است روند ورود گردشگران و مهمانان و مسافران از اقصی نقاط جهان به این منطقه چندین برابر افزایش پیدا می کند و همین امر موجب ایجاد درآمد زایی و رونق منطقه می شود و کولبری دیگر در این منطقه باقی نخواهد ماند.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تونل هورامان که یکی از آرزوهای دیرین مردم منطقه هورامان است با پیگیری های انجام شده امسال ردیف بودجه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با احداث تونل هورامان ۹ کیلومتر از مسیر سخت و صعب العبور منطقه هورامان از بین می رود و علاوه بر ایجاد جاذبه ای گردشگری در بحث تردد و ارتباط مردم منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

قاسمی پور با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس به این دلیل مقدس است که مردم ایران با تمام توان و قدرت خود در برابر ناموس و آب و خاک خود در برابر دشمنان ایستادگی کردند و اجازه ندادند دشمنان یک وجب از آب و خاک آنها را تصرف کند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس برای ملت ایران یک هفته نیست بلکه یک تاریخ است یک تاریخ که در آن دشمنان با تمام قدرت و توان و تجهیزات به روز جنگی در برابر دستان خالی ملت ایران شکست خوردند و امروز در برابر عزت و اقتدار ملت ایران سرتعظیم را پایین آورده اند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس یازدهم افزود: مردم شهرستان سروآباد و مریوان شایسته خدمتگزاری صادقانه و بی منت مسوولان هستند این مردم در طول هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه در مرز با رژیم بعث عراق بودند و اجازه ندادند رژیم بعثی عراق از این منطقه وارد کشور شوند.

نماینده مجلس: پدیده کولبری با ثبت جهانی هورامان از بین می‌رود

قاسمی پور اضافه کرد: بعد از ۴۲ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی مردم مریوان و سروآباد یک خانم اعتماد کردند و با رای خود به یک خانم برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کردند پای انقلاب هستند و برای پیشرفت و توسعه کشور خود دلسوز و پای کار هستند.

شهیدان عزت و افتخار را به ملت ایران دادند

امام جمعه شهر هورامان تخت نیز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس برای ما ملت ایران یاداور حماسه و ایثار شهیدانی است که آزادانه و برای استقلال این مردم جان شیرین خود را تقدیم کردند.

ماموستا حامد مردوخی افزود: شهیدان گلگون کفن عزت، افتخار و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردند و کرامت و بزرگی را به ما هدیه دادند و به ما نشان دادند که در برابر ظلم و ستم نباید تسلیم شویم.

وی یاداور شد: امروز تمام کشورهای جهان از نام ایران و نام ملت ایران حساب می برند و با احترام با ما سخن می گویند و هیچ قدرت و هیچ دشمنی قدرت مقابله با ما را ندارد و این همان اقتداری است که از شهیدان برای ما به ارث مانده است.

امام جمعه شهر هورامان تخت تاکید کرد: شهیدان ما جان خود را در راه امنیت و آرامش ما تقدیم کردند و امروز وظیفه ما است که از خون پاک آنها پاسداری کنیم و اجازه ندهیم دشمنان در کشور ما نفوذ کنند و این مهم با حفظ وحدت و یکدلی میسر می شود.

در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدا تجلیل و تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...