چرا باید حتما واکسن بزنیم؟


پارسینه: اطلاعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند تزریق واکسن در برابر بیماری‌های گوناگون مانند کرونا باید حتما انجام شود.

چرا باید حتما واکسن بزنیم؟
این روز‌ها در رسانه‌ها اخبار ضد و نقیض زیادی درباره تزریق واکسن می‌بینیم.

گفتنی است که واکسن‌ها به سلول ایمنی بدن کمک می‌کنند تا برای شناسایی و مبارزه با ویروس‌ها و عوامل بیماری زا مقاوم باشند. باور غلط این است که گذشتگان واکسن نمی‌زدند و زندگی سالم تری داشتند. مثلا شیوع سرطان کمتر بوده، اما واقعیت این است که بیماری‌های واگیر دار عفونی مرگبار مانند: وبا، آبله و فلج اطفال علت اصلی مرگ میر بودند که با تزریق واکسن جان انسان‌ها را نجات دادند.

آمار‌ها نشان می‌دهند که طی ۱۰۰ سال گذشته عمر مفید انسان‌ها از ۴۰ سال به ۸۰ سال رسیده و جمعیت جهان تقریبا ۵ برابر شده است. توسعه بهداشت فراگیری واکسن‌ها زندگی بشر را متحول کرده است.

یک واکسن برای تایید شدن علاوه بر تست‌های حیوانی در ۳ فاز انسانی روی هزاران داوطلب تست می‌شود و بعد روی عموم جامعه تاییدیه می‌گیرد. درباره واکسن‌های کرونا نمی‌شود گفت که بدون عوارض هستند و آمار‌ها نشان می‌دهند که از کل فوتی‌ها فقط ۱ درصد واکسن تزریق کرده بودند. در کشور‌هایی که جمعیت بیشتری واکسینه شدند تعداد فوتی‌ها کاهش داشته مثل انگلستان که با پوشش ۷۰ درصدی واکسن روزانه در هر ۱ میلیون نفر ۴ نفر فوت می‌شوند و در آمریکا با پوشش ۵۵ درصدی، همین آمار باعث شده تا از هر ۱ میلیون نفر ۶ نفر از دنیا بروند.

نزدن واکسن یک تصمیم شخصی نیست و کسانی که واکسن نمی‌زنند با ابتلای خودشان به ویروس‌های مرگبار نظیر کرونا باعث می‌شوند تا ویروس در جامعه باقی بماند و زنجیره انتقال آن قطع نشود و به این ترتیب و ویروس در بدن آن‌ها جهش پیدا کند و از آن جایی که فرم جهش یافته هم به واکسن مقاوم است افراد ایمن جامعه را نیز درگیر خودش کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر