شایعه عجیب در بازار ارز!


شایعه عجیب در بازار ارز!

در بازار ارز شایعه شده است وزیر اقتصاد برای حمایت از بورس خواهان بالا نگه داشتن قیمت دلار است.

دیروز قیمت دلار در بازار ارز با کمی افزایش نسبت به روز قبل باز شد. اما سرعت حرکت این صعود کند بود، یعنی نرخ بین ۲۷ هزار و۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان نوسان داشت و نتوانست ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را بشکند، برخی‌ می‌گویند که این هسته سخت دلار در میان‌مدت محسوب می‌شود و هفته‌هاست که دلار در این محدوده گیر افتاده است.

نکته بازار اینجاست که نرخ نقدی دلار و سکه پایین‌تر از سایت و فضای مجازی است، علاوه بر این قیمت دلار نسبت به درهم حباب منفی دارد. این دو مسئله معمولا وقتی همزمان اتفاق می‌افتد، نشان از این دارد که سمت تقاضا در بازار ارز تضعیف شده و به همین دلیل برخی معامله‌گران بر این باورند که دلار در حال حاضر قیمت دلار قادر به شکست مقاومت نیست.

درباره حرکت سخت قیمت نیز دو دسته نظر در معامله‌گران فنی وجود دارد، عده‌ای می‌گویند این سختی به این شکل است که دلار خیلی آرام آرام به سمت ۳۰ هزارتومان بالا خواهد رفت و گروهی نیز می‌گویند دلار، انرژی لازم را ندارد و فعلا در همین دامنه نوسان ۲۷ تا ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان خواهد داشت.

خبرهای مهمی که در بازار ارز انعکاس داشته، تحریم ایران و ونزوئلا توسط امریکا و دستور سید ابراهیم رئیسی به بانک مرکزی بوده است. رئیس جمهور، بانک مرکزی را مکلف کرده که ارزهای موجود در خارج از کشور را برگرداند؛ در این مورد نیز برخی فعالان بازار با ابهام به این دستور نگاه می‌کردند، چون عقیده دارند پیش از گشایش‌های سیاسی، احتمال انتقال ارز کم است.

دو شایعه نیز در بازار و گروه‌های تلگرامی دست به دست می‌شود، نخست نقل قولی از وزیر اقتصاد بود که گفته نرخ دلار باید بالا باشد تا بورس ضرر نبیند و حتی درباره نرخ ۳۰ هزار تومانی دلار نیز صحبت شده، شایعه دیگر این بود که بانک مرکزی ‌برای کنترل غیرمستقیم بازار ارز، دست به عرضه سنگین سکه در بازار نقدی زده است. شایعه دوم را سکه‌بازان در بازار پخش کردند.

نکته بازار روز یک شنبه به زائران اربعینی برمی‌گشت که آخرین متقاضیان دینار عراق به بازار می‌آمدند و نرخ این ارز در معاملات نوسان پانصد تومانی داشت و بیشترین قیمت برای آن ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

منبع: اقتصاد نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس