آیین وداع با پیکر علامه حسن‌زاده در آمل برگزار شد


آیین وداع با پیکر علامه حسن‌زاده در آمل برگزار شد

ساری - ایرنا - آیین وداع با پیکر علامه حسن‌زاده آملی همراه با سوگواری و عزاداری ارتحال این عالم ربانی و سالک توحیدی همزمان با اربعین حسینی در آمل برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار و مومن آمل صبح امروز دوشنبه پیش از آغاز آیین تشییع پیکر علامه ، در میدان هفده شهریور و خیابان ها و معابر اطراف گرد آمدند و با نوحه خوانی و سینه زنی یاد و نام این عالم بزرگ شیعه را گرامی داشتند و با پیکر مطهر وی وداع کردند.

عزاداران به صورت فردی و گروه های سینه زنی با حضور در میدان هفده شهریور ضمن تسلیت رحلت علامه حسن زاده آملی در آیین اربعین حسینی بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

همچنین مراسم نوحه خوانی هم در اجتماع سوگوار مردمی برگزار شد.مداحان اهل بیت(ع) نوحه‌سرایی کردند و سخنران مذهبی نیز ضمن بیان گوشه‌هایی از زندگانی علامه حسن زاده آملی مردم را به الگو گرفتن از زندگی این شخصیت وارسته توصیه کردند.

مراسم تشییع پیکر علامه قرار است ساعت ۱۰ امروز آغاز شود. این مراسم از میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم برگزار و سپس پیکر علامه به روستای زادگاهش « ایرا» منتقل می شود تا در آنجا به خاک سپرده شود.

علامه حسن زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۰ دیده از جهان فروبست. علت فوت علامه از سوی مسئولان درمانی عارضه قلبی ناشی از کهولت سن اعلام شده است.

حسن‌زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای «ایرا» بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد. او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.

عصر دیروز هنگام نماز مغرب و عشاء با انتقال پیکر پاک علامه حسن زاده آملی به بیت رهبری، نماز میت به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد و سپس پیکر علامه برای انجام‌ مراسم تشییع امروز به آمل برگشت داده شد.

بعد از تشییع، پیکر پاک علامه حسن زاده آملی به روستای ایرا از بخش لاریجان آمل (زادگاه این عالم ربانی) برای خاکسپاری منتقل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط