هنرنمایی خوشنویسان دهدشتی در اربعین حسینی


هنرنمایی خوشنویسان دهدشتی در اربعین حسینی

به مناسبت اربعین حسینی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس برنامه فرهنگی و هنری، خوشنویسی با حضور و هنر نمایی هنرمندان دهدشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، شب گذشته انجمن خوشنویسان کهگیلویه با حضور در فرهنگ سرای ارشاد این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، اشعاری را در خصوص این روز و شب ها به رشته تحریر و خوشنویسی درآوردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: این گونه فعالیت ها در عرصه های مختلف موجب می شود تا روح هنر همیشه زنده و در زندگی ما در ایام مختلف جاری باشد.

«سید ایرج کاظمی جو» برگزاری برنامه های فرهنگی هنری با موضوع دفاع مقدس را امری ضروری برای آشنایی نسل های آینده با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: این گونه برنامه‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زبان هنر را بیان می کند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی نیز در این آئین گفت: هنر خوشنویسی، به عنوان رشته ای کم هزینه، تنها هنری است که میراث دار فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام «سیدمحمد موحد» افزود: خوشنویسی، فقط غلطیدن قلم بر روی کاغذ نیست، بلکه انتقال دهنده فرهنگ و حکمت است و ما ملزم به ارتقای جایگاه این هنر هستیم و در درجه نخست باید نسبت به توجه و حمایت بیشتر از هنرمندان این عرصه تلاش کرد.

گفتنی است در این برنامه ایمان داورپناه، عضو شورای اسلامی دهدشت و از اعضای انجمن خوشنویسان، به بیان دغدغه های این انجمن پرداخت و خواستار توجه ویژه به مشکلات هنرمندان، و استادان خوشنویس در این شهرستان شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403