فرهنگ دفاع مقدس، زینت‌ غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو


فرهنگ دفاع مقدس، زینت‌ غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو

جمهوری اسلامی ایران با عرضه صد‌ها عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، روسی و انگلیسی حضوری پررنگ در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران ،جمهوری اسلامی ایران با عرضه صد‌ها عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، روسی و انگلیسی حضوری پررنگ در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو دارد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو بعنوان یکی از قدیمی‌ترین رویداد‌های فرهنگی سالانه در روسیه و اروپا امسال در حالی وارد سی و چهارمین دوره برگزاری خود شد که خانه کتاب و ادبیات ایران و نیز انتشارات صدرا وابسته به بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا با عرضه صد‌ها عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، روسی و انگلیسی در حوزه تاریخ، فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی، ادبیات تفکری، دفاع مقدس، زبان و ادب فارسی، کودک و نوجوان و تصویرگری، علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده‌اند.


همزمانی این نمایشگاه با هفته دفاع مقدس موجب شده است امسال کتاب‌های حوزه فرهنگ دفاع مقدس، خاطرات و زندگی‌نامه شهدای والامقام و نیز داستان‌های حماسه و ایثار رزمندگان دلیر اسلام پر رنگ‌تر از همیشه باشد.


سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو که از روز جمعه با حضور مقامات، نویسندگان و ناشران روسی و بین‌المللی در مجموعه نمایشگاهی اکسپوسنتر مسکو کار خود را آغاز کرده به مدت چهار روز پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.


در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو بیش از ۲۵۰ ناشر روسی و ده‌ها ناشر خارجی شرکت کرده اند و خانه کتاب و ادبیات ایران که از موسسات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد نیز به نمایندگی از مجموعه ناشران کشور با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، غرفه ایران را در این نمایشگاه برپا کرده است.


انتشارات صدرا وابسته به بنیاد مطالعات اسلامی ابن‌سینا نیز که در روسیه تاسیس و ثبت شده است با بیش از ۳۵۰ اثر در موضوعات فلسفه و عرفان، علوم قرآنی، اقتصاد اسلامی، حقوق، هنر اسلامی، زبان و ادبیات فارسی و کتاب‌های کودک و نوجوان در این نمایشگاه شرکت کرده است.


مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به حضور ایران در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو گفت: هر چند که شیوع کرونا در سال گذشته مانع از برگزاری این نمایشگاه شد، ولی باتوجه به تدابیر بهداشتی، امسال این رویداد بزرگ فرهنگی روسیه با مشارکت فعال ایران برپا شد.


وی گفت: محدودیت‌های کرونایی و شیوه‌نامه‌های شدید روسیه برای ورود اتباع دیگر کشور‌ها موجب شد در این دوره تعداد کمتری از فعالان فرهنگی و نشر کشورمان در نمایشگاه حضور مستقیم داشته باشند.


در غرفه خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین کارگاه آموزشی برای معرفی سبک ویژه‌ای از نقاشی ایرانی با عنوان تصویرگری دایر شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج