2500سند در«اسناد تاریخی تربیت معلم در ایران»جمع آوری شده است


2500سند در«اسناد تاریخی تربیت معلم در ایران»جمع آوری شده است

طاهری نیا گفت: اعتبار مجموعه پنج جلدی «اسناد تاریخی تربیت معلم در ایران»در گذر زمان بیشتر مشخص می شود، زمانی که دستمایه تحقیقات علمی شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «دکتر علی باقر طاهری نیا» در نشست رونمایی مجموعه پنج جلدی «اسناد تاریخی تربیت معلم در ایران» که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: واحد پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در سه سال گذشته آثار فاخری تولید کرده است . دانشگاه فرهنگیان بر اساس سایت‌های معتبر داخلی، رتبه سوم برگزاری همایش‌ها را در بین دانشگاه‌ها کسب کرده است. در سال گذشته این دانشگاه در میان دانشگاه‌های کشور به عنوان کمیته دستگاهی برتر در کرسی‌های ترویجی شناخته شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان یکی از این افتخارات این دانشگاه را انتشار کتاب «تاریخ تربیت معلم در ایران» در سی و یک جلد دانست و افزود: قدر این مجموعه‌را اهل فن و علاقه‌مندان به تربیت معلم خوب می‌دانند. این اثر فاخر که مدتی قبل رونمایی شد حاصل همت جمعی جمع کثیری از پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان و اعضای هیات علمی است.

وی با اشاره به مجموعه پنج جلدی «اسناد تربیت معلم در ایران» اظهار داشت: اعتبار این اثر فاخر در گذر زمان بیشتر مشخص می شود، زمانی که دستمایه تحقیقات علمی شود و پژوهشگران با کمک گرفتن از آن، به تولید مقالات پژوهشی بپردازند.قریب به دو هزار و 500 سند در این مجموعه پنج جلدی جمع آوری شده است.فصل مشترک این اسناد، زمان‌های متفاوت، اقتضائات مشابه و تصمیمات یکسان است.

این نویسنده و استاد دانشگاه با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین خانه کتاب و ادبیات ایران و دانشگاه فرهنگیان منعقد شد، عنوان کرد: مقرر شد خانه کتاب و ادبیات ایران هر سال پنج کتابخانه دانشگاه فرهنگیان را به منابع و خرید کتاب‌های مورد نیاز مجهز کند. بیش از سه هزار عنوان کتاب اهدایی از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران دریافت شد. انتخاب کتاب سال دانشجویی ویژه دانشجو معلمان با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان نتیجه دیگر این تفاهم نامه است که در حال طراحی است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان