هر کتاب خوب امتداد قرآن است/ سهم کشور ما در مطالعه و چاپ بسیار کم است


هر کتاب خوب امتداد قرآن است/ سهم کشور ما در مطالعه و چاپ بسیار کم است

دکتر خنیفر گفت: متاسفانه خرید و تولید کتاب در ایران محدود است درحالیکه ایران از گذشته‌های دور از جمله کشورهای کتابدار و کتاب‌مدار بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «حسین خنیفر» در نشست رونمایی مجموعه پنج جلدی «اسناد تاریخی تربیت معلم در ایران» که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار شد، گفت:کتاب‌ها باغ‌های دانشمندان هستند . هر کتاب خوب امتداد معجزه الهی یعنی قرآن است. از معدود افراد پرتالیف خواجه نصرالدین طوسی بود. وی وقتی هنگام نگارش به وجد می‌آمد از جای خود بلند می‌شد و به حیاط می‌آمد و با صدای بلند فریاد می‌زد که کجایند شاهزادگان و پادشاهان که ببینند لذتی که از کار علمی برده‌ام آیا آنها از مکان و جایگاه و تخت خود می‌برند.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه سهم کشور ما در مطالعه، چاپ و تیراژ بسیار کم است، عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند«اگر شخص دانشمند یک برگ علم مفید بنویسد خداوند در روز قیامت آن برگه را بر روی اعمال بد او قرار می‌دهد و آنها را پاک می‌کند». ما کتاب می‌خریم اما کتاب نمی‌خوانیم و کتاب‌های زخمی زیادی در قفسه کتابخانه‌ها داریم که که آنها را کامل نخواندیم. متاسفانه خرید و تولید کتاب در ایران محدود است درحالیکه ایران از گذشته‌های دور از جمله کشورهای کتابدار و کتاب‌مدار بود.

هر کتاب خوب امتداد قرآن است/ سهم کشور ما در مطالعه و چاپ بسیار کم است

بر اساس این گزارش،«احمد ابوحمزه» در این نشست تصریح کرد: شهرام یوسفی فر، نویسنده کتاب «اسناد تاریخی تربیت معلم در ایران» برای نوشتن این مجموعه، چهارده ماه اسنادکتابخانه ملی ایران و حدود هشت هزار پوشه را بررسی کرده است . وی برای جمع آوری این مجموعه اسناد تلاش زیادی کرده است. گزارش اداره بازرسی، فهرست کارکنان، معلمان و شاگردان، احکام معلمان، تصدیق‌نامه‌های شاگردان، عرایض معلمان و شاگردان، پرداخت حقوق کارکنان دارالمعلیمن، شهریه شاگردان، مکاتابات و صورت جلسه‌های تربیت معلم، در این مجموعه گردآوری شده است.


عضو هئیت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: امیدوارم این مجموعه برای محققان، مورخان و کسانی که درباره تاریخ آموزش و پرورش ایران کار می‌کنند، قابل استفاده باشد. پیشنهاد می‌کنم یک کرسی در دانشگاه فرهنگیان با موضوع تاریخ آموزش و پرورش و تربیت معلم برگزار کنیم.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ