اجرای «سوگواره نمایشی» در فضای باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری


اجرای «سوگواره نمایشی» در فضای باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری

هم‌زمان با اربعین حسینی، سوگواره نمایشی «با کاروان نور» به مدت 10 شب در فضای باز مقابل مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان وفاداران و دلدادگان به سیدالشهدا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این ویژه‌برنامه جمعی از هنرمندان نمایش‌های آئینی و فعالان فرهنگی کانون به روایت‌گری با مضامین واقعه‌ی کربلا و قیام امام حسین(ع) می‌پردازند.


سوگواره نمایشی «با کاروان نور» از ۵ تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و هنرمندان، روایت‌هایی از عشق و ارادت و دلدادگی به اباعبدالحسین(ع) را به شیوه «نقالی، پرده‌خوانی، چاوشی‌خوانی و قصه‌گویی» برای مخاطبان کودک و نوجوان و دیگر علاقه‌مندان به اجرا در می‌آورند.


این برنامه با هنرمندی محمدرضا معجونی، امیرحسین انصافی، محمدرضا آزادفر، صادق کیانی‌مقدم، فاطمه روحی‌رحیم، کیمیا یعقوبی و الهه تاجیک به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۷ در محوطه‌ی بیرونی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله میزبان علاقه‌مندان است.
بر این اساس «محمدرضا معجونی»، روایت‌های کودکان تشنه حرم، اسرای مظلوم کربلا، سوختن در آتش و ماجرای خیمه‌ی کوچک را به شیوه نقالی اجرا خواهد کرد.
«امیرحسین انصافی» نیز در اجرای نقالی خود به داستان آهویی که عزادار حسین شد، نقل حمال تبریزی و نقل روز سوم می‌پردازد.


«محمدرضا آزادفر» در اجرای نقالی خود داستان حر، نقل علی‌اکبر(ع)، نقل به میدان رفتن علی‌اکبر(ع) و قصه‌ی خیمه‌های سوخته را روایت می‌کند.
هم‌چنین «صادق کیانی‌مقدم» داستان رقیه(س)، قصه مشک، رزم علی‌اکبر(ع)، قصه‌ی هشتمین، قصه مهربانی و قصه کریم را به شیوه چاوشی‌خوانی اجرا می‌کند.
در بخش دیگر این برنامه «الهه تاجیک» با اجرای قصه گوشواره‌ها، روز دهم و قصه شهر فراموشی و «فاطمه روحی‌رحیم» با اجرای قصه سفر و «کیمیا یعقوبی» با نقل قصه رقیه(س) و نقل ضامن آهو به اجرای برنامه می‌پردازند.


سوگواره نمایشی «با کاروان نور» از ۵ تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در محوطه بیرونی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری برای مخاطبان کودک و نوجوان و دیگر علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور