اتحادیه علمای مسلمان خواستار پایان جنگ ادعایی غرب علیه تروریسم شد


اتحادیه علمای مسلمان خواستار پایان جنگ ادعایی غرب علیه تروریسم شد

اتحادیه علمای مسلمان که متشکل از 150 عالم مسلمان از سراسر جهان است سیاست ادعایی «جنگ علیه تروریسم» غرب را محکوم کرد و خواستار پایان دادن فوری به جنگ ها و اشغالگری های خارجی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « 5pillarsuk»،اتحادیه علمای مسلمان که متشکل از 150 عالم مسلمان از سراسر جهان است سیاست ادعایی «جنگ علیه تروریسم» غرب را محکوم کرد و خواستار پایان دادن فوری به جنگ ها و اشغالگری های خارجی شد.

این در حالی است که دو دهه از اعلام اختیار «جرج بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی که زمینه را برای اشغال افغانستان و جنگ های بدون مرز آمریکا علیه تروریسم فراهم کرد،می گذرد.

این بیانیه خطاب به رهبران غربی از آنها خواسته است به حقوق اقلیت های مسلمان بدون دخالت های دولتی احترام بگذارند.

علمای مسلمان همچنین خواستار پایان دادن به همه اختیارات خودسرانه و اضطراری شدند که اجازه نقض حقوق اولیه را اقلیت ها را می دهند و شکنجه و رفتار تحقیرآمیز علیه مسلمانان را مشروعیت می بخشند.

محمد ربانی ، مدیرعامل سازمان حقوق بشری CAGE در مورد این بیانیه گفت: در حقیقت می توان گفت که این 18 سپتامبر بود و نه 11 سپتامبر که جهان را تغییر داد چرا که در روز 18 سپتامبر تک تک اعضای کنگره آمریکا از قطعنامه ای حمایت کردند که متعاقبا منجر به تهاجم های غیرقانونی ، جنایات جنگی ، شکنجه گری، برنامه های ترور هدفمند و محدود کردن آزادی های مدنی در سراسر جهان شد.

وی افزود: بنابراین اکنون بهترین زمان برای آن است که دانشمندان مسلمان در سراسر جهان گرد هم بیایند تا به شدت خواستار پایان دادن به جنگ علیه تروریسم شوند و محدوده بین المللی امضاکنندگان نشان دهنده توافق جهانی علمای مسلمان در این زمینه است.

در این بیانیه آمده است : بیست سال از اعلام جنگ جهانی بدون مرز و محدودیت از سوی آمریکا که به اصطلاح جنگ علیه تروریسم نام گرفت،می گذرد اما تجاوز علیه مردم مسلمان قبل از این زمان آغاز شد: جنگ عراق در سال 1991 و تحریم های بعدی ، حمله به سومالی و حمایت از اشغال فلسطین توسط اسرائیل .

این بیانیه افزود که طی 20 سال حداقل 800 هزار مسلمان کشته شده اند ، هزاران نفر به طور غیرقانونی زندانی شده و اغلب شکنجه شده اند و 37 میلیون نفر آواره شده اند.در همه جا با مردم مسلمان با سوءظن برخورد می شود و مسلمانان به عنوان تهدیدی برای جوامعی که در آن زندگی می کنند مورد تهدید قرار می گیرند،اما اکنون. زمان آن فرا رسیده است که رهبران در غرب مسیر خود را اصلاح کنند.

امضا کنندگان این بیانیه گفتند که خواستار این موارد هستند: رهبران در غرب سیاست جنگ و دشمنی خود با مردم مسلمان را با احترام و همکاری متقابل جایگزین کنند، پایان همه مداخلات نظامی و سیاسی در کشورهای مسلمان، پایان کلیه سیاست ها و اعمال دولت که منجر به حبس خودسرانه ، شکنجه ، رفتار تحقیرآمیز و اختیارات استثنایی اعطا شده به سازمانهای دولتی می شود، رویکرد منصفانه و مسئولانه ای که باید توسط سیاستمداران ، نهادها و رسانه ها در جذب اسلام و مسلمانان اتخاذ شود، اقلیت های مسلمان بتوانند با توجه به ایمان خود ، زندگی مستقل از دخالت دولت را داشته باشند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا