حمله سایبری جدید صفر کلیک در آیفون ها


حمله سایبری جدید صفر کلیک در آیفون ها

به تازگی هک عجیبی در گوشی های آیفون اتفاق افتاده که بدون هیچگونه اقدامی از سوی کاربران رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از abc7chicago، هک صفر کلیک همانطور که از نامش مشخص است، بدون حتی یک عمل داوطلبانه از طرف قربانی انجام می‌شود. در حملات سایبری معمولی، هکر‌ها معمولاً از تله‌هایی مانند یک شبکه فیشینگ استفاده می‌کنند یعنی جایی که کاربر فریب داده می‌شود تا روی آدرس اینترنتی آسیب پذیر کلیک کند یا لینک حاوی ماکرو‌ها را با بدافزار جاسازی شده دانلود کند. اما در هک صفر کلیک، مجرمان سایبری از نرم افزار جدید NSO استفاده می‌کنند که می‌تواند گوشی آیفون را حتی بدون دانلود چیزی و یا باز کردن لینکی آلوده کند.

حمله سایبری جدید صفر کلیک در آیفون ها

این هکرها برای برگرداندن اختیار کنترل موبایل‌ از کاربر طلب رمز ارز می‌کنند و به نوعی می‌شود گفت که موبایل کاربر را به گروگان می‌گیرند. کاربران باید توجه داشته باشند که هرگز به این هکرها باج ندهند و بلافاصله بعد اطلاع از آلودگی دستگاه، به پلیس سایبری اطلاع دهند.

راه های جلوگیری از هک شدن

در ابتدای فرآیند آلودگی موبایل، تب هایی در مرورگر ظاهر می‌شود که خودکار و بدون هیچ کلیکی باز خواهند شد. برای جلوگیری از این اتفاق باید در تنظیمات مرورگر از ظاهر شدن خودکار این تب ها جلوگیری کرد.

همچنین به روز نگه داشتن نرم افزار و استفاده از نسخه‌های امنیتی جدیدتر ios بهترین راه مقابله با این حمله سایبری است. اپل اعلام کرده که BlastDoor، پایان تلاش‌های این کمپانی برای حفظ امنیت آی‌مسیج نبوده و سیستم دفاعی در ios 15 تقویت شده است.

حمله سایبری جدید صفر کلیک در آیفون ها

یان بیر، متخصص امنیت سایبری می‌گوید: "یکی از راه‌های کلان دفاع در برابر هک‌های صفر کلیک این است که شرکت‌های بزرگ مصرف کننده منابع خود را در این زمینه به هم متصل کنند. به اشتراک گذاری اطلاعات با جامعه امنیتی در درک این مسائل بسیار کمک کننده است. برای تعیین تاثیر واقعی نیاز به برآورد تأثیر آن بر کل فضای آسیب پذیری‌ها است و در این برآورد جوامع دفاعی و تهاجمی با یکدیگر تفاوت دارند. با توجه به شرایط فعلی، احتمالاً آسیب پذیری‌های بسیار زیادی وجود دارد که هریک از این اقدامات می‌تواند برای مهاجم چالش زیادی ایجاد کند."

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق