تکرار دلنشین حال و هوای اربعین در مازندران


به گفته بسیاری از عاشقان امام حسین(ع)، اربعین امسال، برای آنها، حال و هوای دیگری دارد، آنها می‌گویند اگرچه در سال گذشته، به دلیل شیوع کرونا، توفیق حضور در اربعین را نداشتند، اما امسال با تمهیدات صورت گرفته، به معنای واقعی کلمه از جاماندگان هستند و این موضوع آنها را بسیار اذیت می‌کند.

با این وجود، جاماندگان اربعین حسینی، همانند سال‌های گذشته و با برنامه‌ریزی بهتر، امسال نیز، با راه‌اندازی مواکب اربعینی در شهرستان‌های مازندران، یاد و خاطر روزهای حضور در همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین را زنده نگه می‌دارند و با اطعام دهی به مردم، این روز بزرگ را گرامی‌ می‌دارند.

سمانه سراج از فعالان فرهنگی شهرستان فریدونکنار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته، توفیق حضور در مراسم اربعین را نداشتیم، گفت: تلاش کردیم با راه‌اندازی موکب فرهنگی، گامی کوچک در حفظ شعائر اسلامی و همایش اربعین برداریم.

تکرار دلنشین حال و هوای "اربعین" در مازندران

وی با بیان اینکه تعظیم شعائر اربعین، بر همه شیعیان ضروری است، گفت: در موکب فرهنگی، که در شهرستان فریدونکنار به راه انداختیم، همزمان در خصوص اربعین و دفاع مقدس تولید محتوا صورت گرفت.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه بسته های فرهنگی در قالب رفیق شهید برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه رادیویی و حضور کارشناس مذهبی، مداحان، شاعران و راویان دفاع مقدس در برنامه‌های این موکب پیش‌بینی شده بود.

تکرار دلنشین حال و هوای "اربعین" در مازندران

روح‌الله پیوسته دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فریدونکنار، نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امسال باتوجه به اینکه شرایط بیماری کرونا اجازه حضور پرشور مشتاقان حسینی را در مراسم اربعین کربلا نمی‌دهد، سعی شد تا با حضور فعالان فرهنگی و مذهبی فریدونکنار حال و هوای اربعین را در شهر فریدونکنار زنده کنیم، اظهار کرد: امسال با عزم همگانی فعالان فرهنگی، اجتماعی و مذهبی فریدونکنار قرار است در روز دوشنبه پنجم مهرماه که مصادف شده با اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۰ حدفاصل گلزار شهدا تکیه معصوم‌زاده تا گلزار شهدا مسجد امام سجاد(ع) ۳۲ موکب برپا شود که البته از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح با برگزاری زیارت اربعین از راه دور در تکیه معصوم‌زاده برنامه‌ها آغاز شد.

تکرار دلنشین حال و هوای "اربعین" در مازندران

پیوسته با اشاره به اینکه مجموعه‌های فرهنگی مذهبی، هیئات مذهبی، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مهدهای قرآن، مدرسه علمیه و اتاق اصناف از برپاکنندگان این موکب‌ها هستند، یادآورشد: موکب مداحی، موکب منبر، موکب شعر، موکب پذیرایی، موکب واکس و تعمیر کفش، موکب خوشنویسی، موکب درمانی، موکب پاسخ به مسائل شرعی، موکب اربعین مجازی با استفاده از عینک مجازی و عکس با اربعین، موکب دوخت چادر، موکب جمع‌آوری کمک مومنانه، موکب مشق احسان، موکب طب سنتی، موکب کودکانه، موکب کتابخانه، موکب نذر نفس، موکب خاطره و عکس و موکب یادمان شهدا از جمله قالب‌های فعالیتی در موکب‌ها هستند.

تکرار دلنشین حال و هوای "اربعین" در مازندران

محمدرضا آزادی کناری مسئول موکب خدام الحسین شهرستان فریدونکنار نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امسال، برای اینکه موکب خدام الحسین(ع) وظیفه خود را در ارتباط با اربعین، انجام دهد، با ملاحظه محرومیت اکثر زائران از زیارت اربعین در کربلا، تصمیم گرفت تا موکب، در فریدونکنار با پشتبانی مردم، اربعین را تعظیم کند، بنابراین بخشی از نذورات که شامل حدود ۲۴۰۰ دلار برای مشارکت مردم شهرستان به کربلا ارسال و در مدرسه الخندق، توسط برادران عراقی هزینه شد.

تکرار دلنشین حال و هوای "اربعین" در مازندران

این مسئول ادامه داد: بخشی دیگر امروز در فریدونکنار و مقداری هم برای کمک به عتبات در اختیار این مجموعه قرار می گیرد تا مردم، هر کسی کمکی داشت در ساخت زینبیه نیز شریک باشد.

وی افزود: حدود ۳۲ موکب از هیئت های مذهبی شهرستان، از گلزار شهدای امام سجاد (ع) و گلزار تکیه معصوم زاده خدمات مختلفی به عزاداران حسینی، ارائه می دهند.

تکرار دلنشین حال و هوای "اربعین" در مازندران

به گزارش ایسنا، عشق به اهل بیت و اباعبدالله (ع)، تمام مردم مازندران را در روز اربعین به خیابان‌ها کشانده تا ضمن تعظیم شعائر، خود را در مصیبت آل‌الله سهیم بدانند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا