امروز گوگل 23 ساله شد


امروز گوگل 23 ساله شد

شفقنا رسانه_گوگل امروز بیست و سومین سالروز تولد خود را با یک تصویر متحرک که یک کیک تولد با شمعی است که جایگزین حرف« L» در کلمه «GOOGLE» شده جشن گرفته است. به گزارش ایسنا، گوگل امروز دوشنبه، 27 سپتامبر بیست و سومین سالروز تولد خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت، لوگوی خود را در صفحه اصلی موتور جستجوی […]

امروز گوگل 23 ساله شدامروز گوگل 23 ساله شد

شفقنا رسانه_گوگل امروز بیست و سومین سالروز تولد خود را با یک تصویر متحرک که یک کیک تولد با شمعی است که جایگزین حرف« L» در کلمه «GOOGLE» شده جشن گرفته است.

به گزارش ایسنا، گوگل امروز دوشنبه، ۲۷ سپتامبر بیست و سومین سالروز تولد خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت، لوگوی خود را در صفحه اصلی موتور جستجوی خود با یک تصویر متحرک عوض کرده است.

این تصویر متحرک شامل یک کیک تولد است که روی آن عدد ۲۳ نوشته شده و شمع آن جایگزین حرف «L» در کلمه «Google» شده است.

امروز گوگل 23 ساله شد

امروز گوگل 23 ساله شد

در حالی که شرکت گوگل در سال ۱۹۹۷ شروع به کار کرد، اما در ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۸ رسماً به عنوان یک شرکت توسط «سرگی برین» و «لری پیج» بنیان‌گذاری و تأسیس شد. گوگل امروزه پرکاربردترین موتور جستجو در سطح جهان است و مدیرعامل فعلی آن «سوندار پیچای» است که در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۵ جانشین «لری پیج» شد.

در سال ۱۹۹۷ بود که «سرگی برین»فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه استنفورد ماموریت یافت تا محوطه دانشگاه استنفورد را به «لری پیج» که به دنبال گذراندن تحصیلات تکمیلی خود در این دانشگاه بود، نشان دهد و این دو نفر اینگونه با هم آشنا شدند. آنها سال بعد در اتاقی از منزل یک موتور جستجو ایجاد کردند و اولین نمونه اولیه خود را توسعه دادند که منجر به بنیان‌گذاری گوگل شد. اینگونه بود که شرکت گوگل رسماً در سال ۱۹۸۸ متولد شد.

البته گوگل در اصل در تاریخ ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ تأسیس شد و در هفت سال اول نیز سالروز تولد خود را در همان تاریخ جشن می‌گرفت. با این حال بعداً تصمیم گرفته شد که جشن تولد گوگل به تاریخ ۲۷ سپتامبر منتقل شود، چرا که مصادف است با نخستین صفحاتی که این موتور جستجو نمایش داده است.

اکنون روزانه میلیاردها جستجو در گوگل به بیش از ۱۵۰ زبان در سراسر جهان انجام می‌شود. گوگل اعلام کرده که بیش از ۲۰ مرکز داده در سراسر جهان دارد و ماموریت آنها در دسترس قرار دادن اطلاعات برای همه جهان به طور یکسان است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی