واکنش غریب آبادی به ادعای آژانس در مورد سایت کرج


واکنش غریب آبادی به ادعای آژانس در مورد سایت کرج

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد که گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد دوربین های مجتمع تسای کرج دقیق نبوده و فراتر از تفاهمات حاصله در بیانیه مشترک است.

واکنش غریب آبادی به ادعای آژانس در مورد سایت کرج

به گزارش صدای ایران، کاظم غریب آبادی به دنبال گزارش شب گذشته مدیرکل آژانس درخصوص عدم اجازه ایران برای نصب مجدد دوربین های نظارتی در مجتمع تسای کرج، در چند رشته توئیت نوشت: عمیقا مایه تاسف است که بعد از سه اقدام خرابکارانه تروریستی در تأسیسات هسته‌ای ایران در طول یک سال گذشته، آژانس هنوز این اقدامات شرورانه را، برخلاف قطعنامه های متعدد کنفرانس عمومی آژانس و مجمع عمومی سازمان ملل و حتی به خاطر تجهیزات و اموال خود و ایمنی و امنیت بازرسان اش، محکوم نکرده است.

وی افزود: هر تصمیم ایران در مورد تجهیزات نظارتی آژانس صرفا بر مبنای ملاحظات سیاسی بوده و نه حقوقی؛ از این‌رو، آژانس نمی تواند و نمی‌بایست حقی برای خودش در این زمینه قائل شود.

غریب آبادی تصریح کرد: بیانیه مشترک ۱۲ سپتامبر رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس نیز با حسن نیت ایران و با هدف جایگزینی کارت های حافظه "تجهیزات مشخص شده" حاصل شد. اقدامات آژانس برای اجرای این هدف نیز از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر انجام گردید.

سفیر ایران افزود: در طول گفت‌وگوها در تهران و اخیرا در وین نیز به طور واضح خاطرنشان گردید از آنجا که تحقیقات امنیتی و قضایی در مورد مجتمع تسای کرج همچنان ادامه دارد، تجهیزات نظارتی این مجتمع در زمره تجهیزات تحت سرویس فنی قرار نمی گیرند. به همین خاطر بود که از عبارت "تجهیزات مشخص شده" در بیانیه مشترک استفاده گردید. از اینرو، گزارش ۲۶ سپتامبر مدیرکل آژانس دقیق نبوده و قطعا فراتر از تفاهمات حاصله برابر بیانیه مشترک می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟