اعلام 5 گزینه مطرح استانداری آذربایجان شرقی از سوی مجمع نمایندگان استان


اعلام 5 گزینه مطرح استانداری آذربایجان شرقی از سوی مجمع نمایندگان استان

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، اسامی پنج گزینه مطرح استانداری از سوی این مجمع را اعلام کرد.

الله وردی دهقانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به گمانه زنی‌های رسانه‌های مختلف در خصوص گزینه منتخب استانداری در روزهای گذشته، اظهار کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها در رابطه با انتخاب استاندار آذربایجان شرقی، بد اخلاقی می‌کنند که این امر کار درستی نیست.

وی افزود: با توجه به درخواست وزیر کشور از مجمع نمایندگان استان مبنی بر معرفی گزینه‌های استانداری، دو جلسه در این راستا برگزار شده و گزینه‌های متنوعی از طرف احزاب و مراجع مختلف، شخصیت‌های سیاسی و هم‌چنین نمایندگان محترم استان معرفی شدند که هر کدام از آن‌ها می‌توانستند به سمت استانداری آذربایجان‌شرقی انتخاب شوند.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان، تمامی گزینه‌های مطرح شده را بررسی کرده و از بین حدود ۳۰ نفر و با احترام به همه عزیزان، فقط پنج نفر به ترتیب امتیاز کسب شده به وزارتخانه معرفی شدند.

دهقانی با بیان این‌که گزینه‌های معرفی شده، نیروهای انسانی ارزشی، مومن، متعهد و تلاشگر استان و کشور هستند، گفت: با توجه به امتیازهای داده شده از طریق ساز و کاری که خود نمایندگان استان مصوب کرده بودند، پنج نفر به ترتیب آقایان اعلایی، سردار خرم، مسعود فر، سردار پورجمشیدیان و رحمانی از طرف مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و بر اساس مصوبه مجمع رسما به وزیر کشور معرفی شدند.

وی افزود: اکنون وزیر کشور و دولت مختار هستند که از میان این پنج نفر انتخاب کنند و یا اصلا انتخاب نکنند. این آقایان، مد نظر همه نمایندگان مجمع استان آذربایجان شرقی بوده و رسما به وزیر محترم کشور اعلام شده‌اند که اگر گزینه‌های دیگری غیر از ۲۲ گزینه مطرح شده در مجمع مورد نظر گزینه استانداری استان باشد، مجمع در هر شرایطی آماده است نظر مشورتی خود را اعلام کند.

وی اظهار کرد: این‌که با بد اخلاقی‌های برخی رسانه‌ها از طرف برخی گروه‌هایی که احساس می‌کنند منافع شخصی آن‌ها با انتخاب استاندار جدید به غیر از خواسته آن‌ها به خطر می‌افتد، مجمع و تک تک نمایندگان و هم دولت را زیر سوال می‌برند و هم‌چنین گزینه‌های معرفی شده از طرف مجمع نمایندگان را تخریب کرده و به صورت شیطنت آمیز آن‌ها را به کسی و یا به جریاناتی نسبت می‌دهند و افکار عمومی را مخدوش کنند که کار درستی نیست.

نماینده مردم ورزقان متذکر شد: این کار، جفا به اشخاص، منافع ملی و استان بوده و روش و رویه مناسبی نیست و بایستی اخلاق را در رسانه‌ها رعایت کنند.

وی تاکید کرد: استاندار از میان مردم و اشخاص حائز شرایط کشور انتخاب می‌شود و از سایر کشورها وارد نمی شود. قطعا اگر فرد انتخاب شده با کسانی در جامعه و دولت ارتباطاتی داشته و خواهد داشت این ارتباطات نباید مورد سوء استفاده و دستاویز قرار گیرد، بلکه ملاک تقوا، توانمندی، همسویی با دولت، انقلابی بودن و سایر شاخص‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا نباید پیش داوری کرد.

وی با تاکید بر این‌که خروجی مجمع نمایندگان استان، مورد تایید همه نمایندگان استان است، گفت: این‌که یک نفر نماینده تر باشد و یا استاندار، منتخب ایشان باشد، یا رئیس مجمع کسی را تحمیل کرده باشد، به طور کلی تکذیب می‌شود و همه عزیزان نماینده این موضوع را می‌دانند.

دهقانی گفت: رئیس مجمع و هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان، امین نمایندگان محترم استان و مردم بوده و از مصوبه مجمع، دفاع کرده و آن را دنبال می‌کنند و دنبال اهداف شخصی خود نبوده و نخواهند بود. آلوده کردن فضای سیاسی استان با این قبیل مسائل غیرواقعی جفا به نمایندگان و مردم و استان است و در این راستا انتظار داریم که دلسوزان استان و کشور با همدلی و کمک و نقد درست، نمایندگان و مجمع را یاری کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان