فکری: اگر به من هجمه وارد نمی‌شد الان استقلال یک جام داشت/ موهایم در این تیم سفید شد


فکری: اگر به من هجمه وارد نمی‌شد الان استقلال یک جام داشت/ موهایم در این تیم سفید شد

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال مدعی شد در صورت ادامه حضورش در این تیم، آبی‌پوشان در فصل 1400-1399 حداقل یک جام می‌گرفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود فکری در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر درباره قطع همکاری با نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: یکی از مشکلات چند سال گذشته این تیم در لیگ برتر بحث ساختار است که در بازی آخر تیم هم درباره‌اش صحبت کردم. تیم در نظام مالی با توجه به قوانین وضع شده که وزارت نفت نمی‌تواند تیمداری کند به مشکل خورده است و مشکلات مالی دارد. صحبت‌های زیادی با مسئولان باشگاه و مسئولان شهر مسجدسلیمان داشتیم. قرار شد همکاری را ادامه دهیم و توافق نهایی کردیم. البته قرار شد به دلیل اینکه مدیر برنامه‌های من همراهم نبود امضا قرارداد در تهران انجام شود، ولی دوستان نگران بودند که من از مسجدسلیمان خارج شوم و اتفاقی پیش بیاید.

فکری افزود: من به آنها گفتم وقتی از این شهر خارج شوم اگر 100 میلیارد هم پیشنهاد داشته باشم در نفت می‌مانم. با این وجود در تهران بندهایی را به قرارداد اضافه کردند که جالب بود. یکی از بندها این بود که اگر سه بازی پشت سر هم تیم شکست بخورد قرارداد فسخ می‌شود، همچنین این بند وجود داشت که اگر تیم در نیم‌فصل اول 22 امتیاز نگیرد هم قرارداد فسخ می‌‌شود.

سرمربی پیشین تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان ادامه داد: تیم فصل پیش در نیم‌فصل هجده امتیاز گرفته بود که نتیجه خوبی هم به شمار می‌آمد، ولی با وجود توافق در مسجدسلیمان مدیران این باشگاه به نحوی زدند زیر میز ‌و حرف‌ها عوض شد. بعد هم آقای پورموسوی آمد و قرارداد نیز امضا کرد. انگار همه چیز آماده بود برای اینکه همکاری با محمود فکری شکل نگیرد.

وی درباره عوض کردن سه مربی در فصل بدنسازی در نفت مسجدسلیمان، یادآور شد: تیمی مثل نفت مسجدسلیمان شرایط و مزایای خاصی ندارد که زمان را از دست بدهد و اینقدر حواشی برای خودش ایجاد کند. این تیم باید از همه فرصت‌ها استفاده کند تا در مسابقات زنگ تفریح نباشد، ولی متأسفانه الان زمان زیادی از دست رفته است. مردم مسجدسلیمان را دوست دارم، برای پاک بودن‌شان. هر وقت احساس کنم می‌توانم به این مردم کمک کنم در خدمت‌شان هستم. الان هم برای مردم و تیم نفت مسجدسلیمان آرزوی موفقیت می‌کنم.

فکری راجع به اینکه باید مبلغ دو میلیارد و 250 میلیون تومان برای جدایی از نساجی به این باشگاه پرداخت کند، خاطرنشان کرد: این اتفاق افتاده است، اما من از کمیته استیناف انتظار بیشتری داشتم. با توجه به مدرکی که به نساجی دادم، هر رأیی که صادر می‌شد من باید تابعش باشم و هزینه لازم را پرداخت کنم، ولی از کمیته استیناف انتظار داشتم ظواهر و شواهد را می‌دید.

وی یادآور شد: از آن سو استقلال هم برای پرداخت مبلغ رضایت‌نامه من مدرک کتبی نداد. در آن زمان که نساجی مبلغی را برای رضایت‌نامه درخواست کرد هیئت مدیره باشگاه استقلال حاضر به پرداخت دو میلیارد تومان بود، ولی مبلغ نساجی بالاتر بود. آقایان خلیل‌زاده و نظری که عضو هیئت مدیره بودند گفتند تا سقف دو میلیارد برای رضایت‌نامه را پرداخت می‌کنیم. با این وجود در جلسه هیئت مدیره گفتم نوشته‌ای برای این دو میلیارد به من بدهید، ولی عبدیان گفت برو از همان‌هایی که گفتند در برنامه فوتبال برتر شرکت کن، امضا بگیر!

سرمربی پیشین استقلال تصریح کرد: من قراردادم را در نساجی واقعاً نخواندم و از بند پنج برابری مبلغ رضایت‌نامه خبری نداشتم. به آقای امیری گفتم که این بند قرار نبود در قرارداد باشد، ولی ایشان بارها به من گفت با هم رفیق هستیم و این حرف‌ها را نداریم. آنها گفتند اگر استقلال شما را بخواهد برای این انتقال کمک می‌کنیم. یک ماه در نساجی کار کردیم و سه بازی تدارکاتی داشتیم و تیم را برای مسابقات آماده کردیم، ولی 20 روز پیش از مسابقات پیشنهاد استقلال رسید.

کاپیتان پیشین آبی‌پوشان درباره اینکه در بدو ورود به استقلال گفته بود حاضر است برای پرداخت رضایت‌نامه خانه‌اش را بفروشد و آیا این حرف به دلیل جوگیر شدن بود، گفت: سال‌ها در استقلال حضور داشته‌ام و کسی نبودم که جو مرا بگیرد، ولی باشگاه استقلال تا مبلغ دو میلیارد تومان را تقبل کرده بود. از طرفی فکر نمی‌کردم کمیته استیناف چنین رأیی را صادر کند. الان هم ملکی را که در سرخ رود داشتم، به املاکی سپرده‌ام برای فروش (باخنده).

وی درباره اظهارات جنجالی که درباره کادر فنی استقلال داشته است، اشاره کرد: من در همان برنامه‌ای که در فوتبال برتر حضور داشتم از اتاق فکر و دیگر مسائل گفتم. هر مربی که در استقلال بوده هیچوقت اینقدر تحت فشار قرار نگرفته بود. شاید بگویند از هفته دوم و با شکست مقابل فولاد هجمه‌ها شروع شد، ولی من می‌گویم این هجمه‌ها از روز اول وجود داشت. استراماچونی دو ماه فرصت برای آماده‌سازی داشت و تیمش در ابتدا نتیجه نگرفت، ولی خودم جزو کسانی بودم که گفتم از او حمایت کنیم، ولی هیچ مربی را سراغ ندارید که به اندازه من هجمه به آن وارد کرده باشند. این افراد به من بدی نکردند، به استقلال بدی کردند.

فکری تصریح کرد: من کسی نیستم که از فشار رقیبان ضربه بخورم، ولی من از خود استقلالی‌ها ضربه خوردم. هیچ مربی استقلالی سراغ ندارید که در بدترین شرایط تیم را تحویل بگیرد و در 20 روز تیم را آماده کند. در زمان من فقط یک بازیکن به نام محمد نادری جذب شد، ولی با این حال من این تیم را به صدر جدول آوردم. من تیم را صدر جدول بردم، اما همه جوره من را تحت فشار قرار دادند. از بند ای دی کارت بگیرید که می‌گفتند جادوگری است تا داستان‌های دیگر.

وی درباره اینکه شاید هواداران انتظار نداشتند بعد از بازی با الهلال او اینطور استقلال را مورد انتقاد قرار دهد، ابراز داشت: هواداران فقط هواداران فضای مجازی نیستند. خیلی از هواداران را حضوری می‌دیدم و آنها تأیید کردند که چه کار با من کردند. من هم انتظار داشتم در آن زمان از من حمایت شود. استقلال می‌توانست امسال در لیگ یا حذفی یک جام بگیرد، ولی متأسفانه این اتفاق رخ نداده است. استوری گذاشتم گفتند فکری از باخت استقلال خوشحال است، ولی محمود فکری از همه بیشتر ناراحت بود. از همین الان نیز ارتش فحاشان شروع می‌کنند و در دایرکت من فحاشی خواهند کرد. الان که موقع جام حذفی و بازی با الهلال نیست.

پیشکسوت باشگاه استقلال ادامه داد: در هیچ دوره‌ای به مسئول یا مربی در استقلال به اندازه من فحاشی نشده است. این فرهنگ بدی است که به وجود می‌آوریم. اگر کسی جام هم گرفته باشد، باز هم انتقادات مفیدی می‌توان به آن داشت، ولی شدیدترین حملات صورت ‌می‌گیرد. من هیچ، چرا به بقیه افراد استقلالی که انتقاد کردند فحاشی شده است؟ اخلاق از فضای فوتبال ما خیلی دور شده است و مقصر هم خودمان هستیم. فضایی به وجود آمده است که در این فضای ناسالم آدم‌های سالم را خیلی راحت کنار می‌گذارند تا مشکلی برای‌شان ایجاد نشود.

وی راجع به مصاحبه تندش علیه کادر فنی استقلال و اینکه می‌توان از این پس با حمایت از فرهاد مجیدی شروع جدیدی را رقم زد، گفت: مطمئن باشید اگر حرفی زدیم همه می‌دانند طرف مقابل من و افرادی که علیه من کار کردند، چه کسانی بودند. اگر کادر فنی شخص دیگری بود و یا اتفاقات دیگری رخ می‌داد (صحبت نیمه تمام می‌ماند). شاید این صحبت‌هایی که الان می‌کنید آن زمان هم انجام می‌دادید، خوب بود. اینکه اگر این فضا تغییر پیدا کند اتفاق خوبی است، ولی محمود فکری هم آدم غریبه‌ای با استقلال نبود که اینقدر به آن هجمه وارد کردند.

فکری اشاره کرد: اگر هجمه وارد نمی‌کردند و حتی اگر حمایت هم نمی‌کردند استقلال یک جام می‌گرفت. اینکه از مربی حمایت شود، خیلی خوب است. من حتی از شفر و استراماچونی که خارجی بودند، حمایت کردم دیگر چه برسد به مربی ایرانی. قضاوت را به مردم می‌سپاریم. من خیلی از موهایم در استقلال سفید شده است. خیلی از افرادی که در فضای مجازی کار کردند، پدر و مادرهای‌شان با بازی‌های ما کیف می‌کردند. امیدوارم دیگر دوگانه‌ای وجود نداشته باشد و اگر شخص جدیدی به استقلال آمد دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس