غافلگیری بایدن از نتایج انتخابات آلمان


غافلگیری بایدن از نتایج انتخابات آلمان

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه پس از آن که یک خبرنگار به او گفت حزب سوسیال دموکرات در انتخابات تاریخی فدرال آلمان پیشتاز است، ابراز شگفتی کرد.

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه پس از آن که یک خبرنگار به او گفت حزب سوسیال دموکرات در انتخابات تاریخی فدرال آلمان پیشتاز است، ابراز شگفتی کرد.

بایدن، که آخر هفته را در کمپ دیوید گذرانده بود، تا زمانی که به واشنگتن بازنگشته بود، از نتایج انتخابات آلمان اطلاعی نداشت.

به گفته رویترز، بایدن در مورد نتایج بدست آمده در انتخابات پارلمانی گفت: «آن‌ها استوار و قابل اطمینان هستند».

نتایج اولیه انتخابات آلمان که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌داد حزب سوسیال دموکرات با کسب ۲۵.۹ درصد آرا، بیشترین سهم را به خود اختصاص داد. در حالی که بلوک راست مرکل از اتحادیه دموکراتیک و اجتماعی مسیحی ۲۴.۱ درصد از آرا را به دست آورد. مذاکرات ائتلاف از هم اکنون آغاز می‌شود، اما ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد.

غافلگیری بایدن از نتایج انتخابات آلمان

این انتخابات در شرایطی برگزار شد که روابط بین آلمان و آمریکا تیره و تار شده است و اگر هر دو طرف بخواهند تنش‌ها را کاهش دهند، دولت بعدی آلمان باید با دولت بایدن همکاری نزدیک داشته باشد.

موضوعاتی مانند امضای قرارداد دفاعی آمریکا با استرالیا، خروج دشوار هر دو کشور از افغانستان و فقدان راه حل بلند مدت برای پایان دادن به تعرفه‌های تجاری جاری از جمله موضوعات مهم و قابل بحث است. با وجود اینکه اتحادیه اروپا در ماه ژوئن در‌ها را به روی بازدیدکنندگان آمریکایی باز کرد، آمریکا اجازه ورود مسافران اروپایی به این کشور را صادر نکرد.

آمریکا در عین حال با توافق آلمان با شرکت روسی گازپروم برای خط لوله‌ای که در حال تکمیل و در انتظار تأیید شرکت‌های آلمان است، مخالفت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس