حدود 182 میلیون دلار کالای غیرنفتی طی 6 ماه از آران و بیدگل صادر شد


حدود 182 میلیون دلار کالای غیرنفتی طی 6 ماه از آران و بیدگل صادر شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: 181 میلیون و 893 هزار دلار کالای غیرنفتی در 6 ماهه نخست امسال از این شهرستان به مقصد کشورهای دیگر صادر شده است.

امیر عباس شاکری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی صادرات ۶ ماهه نخست امسال در آران و بیدگل حدود ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وزن کالاهای صادراتی در سال جاری نزدیک به ۲۲۵ میلیون کیلوگرم بوده است، ادامه داد: از لحاظ وزنی هم مقدار کالای صادراتی حدود ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ میلیون و ۱۲۰ هزار دلار صادرات امسال سهم فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن بوده است، اظهار داشت: سهم میلگرد از صادرات امسال ۸۰ درصد، فرش ماشینی ۱۷ درصد و سایر کالاها نزدیک سه درصد بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارات آران و بیدگل خاطر نشان کرد: بیشترین محصولات فولادی و فرش ماشینی این شهرستان به مقصد کشورهایی از جمله چین، جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، عراق، قطر و گرجستان صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کارخانه فرش ماشینی دارای مجوز بهره‌برداری در آران‌وبیدگل یادآور شد: افزون بر ۵۰ درصد فرش ماشینی کشور در این شهرستان تولید می‌شود که این مهم آران و بیدگل را به قطب تولید این کالا در ایران و حتی جهان پس از شهر افزون بر ۲ میلیون نفری غازی آنتپ ترکیه تبدیل کرده بود.

شاکری با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه‌های تامین ارز، واردات مواد اولیه و صادرات، تصریح کرد: برای گذر از اقتصاد تک محصولی در آران و بیدگل، توسعه گردشگری، راه‌اندازی و ایجاد طرح‌های زودبازده اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ضروری است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران‌ و بیدگل یادآور شد: این شهرستان با وجود شرایط کرونایی و تحریم‌های ظالمانه کمترین تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور را دارد و نرخ بیکاری در آن نزدیک به پنج درصد است.

افزون بر ۸۰۰ واحد تولیدی در شهرستان آران و بیدگل فعال است که بیشتر آنها در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته فعالیت می‌کنند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟