استقرار 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای بازگشت زائران در مرز شلمچه


استقرار 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای بازگشت زائران در مرز شلمچه

آبادان - ایرنا - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: برای بازگشت زائران اربعین حسینی 80 دستگاه اتوبوس و 20 دستگاه مینی بوس بین شهری و درون شهری در مرز شلمچه مستقر شدند.

محمد حیدری سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۰ دستگاه اتوبوس درون شهری، ۳۰ دستگاه اتوبوس بیرون شهری و ۲۰ دستگاه مینی بوس از سراسر استان خوزستان در مرز شلمچه مستقر شده اند تا زائران بازگشته از سفر اربعین را به مناطق مختلف درون و برون استانی منتقل کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با همکاری راه آهن یک رام قطار با ظرفیت ۵۰۰ صندلی از مرز شلمچه تا خرمشهر راه اندازی شده ضمن اینکه یک رام قطار نیز زائران کربلا را از خرمشهر تا اهواز جا به جا می کنند.

حیدری با اشاره به استقرار ۱۰ دستگاه آمبولانس در مرز شلمچه بیان کرد: پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در نزدیکی نقطه صفر مرزی به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر هستند.

وی افزود: موکب ها نیز با استقرار در مسیر بازگشت زائران با ارائه سه وعده غذا در طول شبانه روز همچنین ارائه میان وعده به زائران خدمت رسانی می کنند.

حیدری گفت: با همکاری و بسیج بین دستگاهی امکانات لازم از سراسر استان خوزستان برای بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه مستقر شده اند تا روند انتقال و بازگشت زائران به کشور در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر بسته بودن مرز برای عبور زائران به کشور عراق اظهار داشت:با تمهیداتی که در مرز شلمچه در نظر گرفته شده بازگشت زائران روان است و زائران به راحتی مسیر بازگشت به شهرهای خود را طی می‌کنند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

امروز سه شنبه ششم مهرماه در عراق اربعین حسینی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر